نویسنده  «اصول بلاغت»  درگذشت

نویسنده «اصول بلاغت» درگذشت

غلامحسین رضانژاد، نویسنده‌ای که با کتاب«اصول علم بلاغت در زبان فارسی» توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در سال 1368 دریافت کند، در ۸۸ سالگی درگذشت.

خبر درگذشت این نویسنده و شاعر را که در شاعری، نوشین تخلص می‌کرد مؤسسه شهر کتاب اعلام کرد. این نویسنده اراکی همزمان با تحصیل برای دریافت مدرک لیسانس حقوق دانشگاه تهران، در حوزه علمیه هم به تحصیل مشغول شد و علوم حوزوی را در محضر استادانی مانند حاج‌شیخ محمدعلی حکیم شیرازی ذهبی، شیخ‌محمد سنگلجی، محمود شهابی و سیدابوالحسن رفیعی قزوینی فراگرفت. پس از فراغت از تحصیل، به صورت جدی به تألیف و تحقیق روی آورد و آثار او بخصوص در حوزه ادبیات کلاسیک ایران و فلسفه اسلامی، مرجع بسیاری از پژوهشگران بود.
او علاوه بر مطالعات ادبی، فقهی ، حقوقی و فلسفی، وکیل پایه یک دادگستری نیز بود. دامنه تألیفات و تحقیقات این نویسنده وسیع بود و از از جمله آثار و مکتوبات مشهور وی می‌توان به کتاب‌های «حکمت‌نامه یا شرح کبیر بر متن و شرح و حواشی منظومه حکمت ملاهادی سبزواری»، «حکیم سبزواری (زندگی، آثار و فلسفه)»، «تمهید المبانی»، «تفسیر کبیر بر سوره سبع المثانی»، «هدایه الامم»، «شرح فصوص‌الحکم ابن عربی» و «مجموعه حواشی و تعلیقات حکیم متأله مرحوم سیدابوالحسن رفیعی قزوینی بر ۱۹ کتاب کلامی، فلسفی و حکمی حکمای متأخّر و قدیم» اشاره کرد.