بُرنُس فصل جدیدی در صنعت پوشاک

«شرکت سیتا تمایزیک آرمان» محصولات خود را با نشان تجاری بُرنُس در بازار عرضه می‌کند

بُرنُس فصل جدیدی در صنعت پوشاک

برنس پس از ثبت در ایران با توجه به نگرش صادراتی و عرضه توانایی‌های صنعت مد و فشن در خارج از کشور، نام تجاری خود را در ترکیه و اتریش نیز ثبت کرده و با همکاری طراحان مجرب ایرانی و به‌کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در زمینه طراحی و تولید و بهره‌گیری از جدیدترین متد روز تولید (تولید برون‌سپاری و تخصصی) و آخرین روش‌های مارکتینگ در قالب پوشاک زنانه شامل شومیز، پیراهن، شلوار، دامن، کت، تاپ، تیشرت و... خلق محصولات خود را به‌صورت Omni channel در پلتفرم‌های آنلاین و آفلاین و به‌صورت حضوری در تهران و شهرستان‌ها و فروش عمده در سراسر کشور و فروش سازمانی با شرکت‌های بزرگ و ارگان‌های مختلف، عرضه می‌کند. این شرکت در سال۱۳۹۷ به‌عنوان یک شرکت خلاق زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ثبت گردید؛ اکنون محصولات شرکت در بخش‌های آنلاین در پلتفرم‌های دیجی کالا، تگ موند، تخفیفان، دیجی استایل، اسنپ، آلین لند، داپ اَپ و مدیسه در بخش‌های آنلاین و در فروشگاه‌های دبنهامز و روشا به‌صورت حضوری عرضه می‌شود و دارای بیش از ۲۰۰ مشتری فعال در زمینه فروش عمده است.

ایده شکل‌گیری
این شرکت از سال۱۳۹۵ به پشتوانه سابقه کاری مدیران خود که در زمینه IT فعالیت می‌کردند و با بررسی تیم تحقیق و توسعه خود در زمینه بازار مد و فشن به این نتیجه رسیده‌است که این صنعت از نظر تجارت الکترونیک بسیار عقب است.
حمیدرضا شیرازی‌ها، مدیرعامل شرکت «ستیا تمایز یک آرمان» درباره نحوه شکل‌گیری این ایده با توجه به گذشته خانواده خود گفت: «پدربزرگ بنده نیز به نوعی در این صنعت فعالیت داشتند و در صنف علاقه‌بند مشغول به فعالیت بودند؛ ایشان به توزیع مواد اولیه به صورت عمده جهت تولید پوشاک به کارخانجات مشغول بودند، در ادامه پدرم نیز به فروش عمده پوشاک پرداختند و‌ حالا من و برادرانم با تلفیق تخصص IT و اشراف بر فضای مجازی و تجربه و سابقه خانوادگی خود در پوشاک، برند برنس را به ثبت رساندیم.

نحوه کار
حمیدرضا شیرازی‌ها در مورد ویژگی‌های کاری برنس به جام‌جم گفت: «‌به جرأت می‌توان گفت نمونه شرکت ما با این نوع نگرش در عرصه صنعت پوشاک با این سبک از فعالیت وجود ندارد چون ما با ایجاد یک ساختار منسجم در تمامی واحد‌ها از جمله طراحی، تأمین مواد اولیه و آکسسوار، مهندسی محصول تولید (Outsource)، کنترل کیفیت، انبارش، واحد مارکتینگ متمرکز و در نهایت انواع فروش (به‌صورت Omni channel ) و پشتیبانی فروش به‌طور منحصر به‌فرد عمل می‌کنیم. در صنعت ما بیشتر برندها واحدهای طراحی و تولید ندارند و مهندسی محصول را خود انجام نمی‌دهند و این باعث یونیک نبودن کارها و تولیدات‌شان می‌شود اما ما خودمان محصول را به طور کامل در تمام مراحل، مهندسی و آنالیز می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: «ما نمونه‌ها را همراه با تمام جزئیات کاری مثل پارچه، زیپ، دکمه و ملحقات دیگر به کارخانه‌ها می‌دهیم و پس از برش‌زدن و کار دوخت به واحد انبار بازگشته و بعد از سپری‌کردن مراحل مختلف درنهایت در کانال‌های فروش خود توزیع و عرضه می‌کنیم.

ویژگی‌های منحصر به فرد برنس 
حمیدرضا شیرازی‌ها، مدیرعامل برند برنس، در بیان ویژگی‌های منحصر به‌فرد این برند، به جام‌جم گفت: «به جهت کیفیت محور بودن، در نظر گرفتن تناسب مواد اولیه با طراحی لباس مورد نظر و محل استفاده آن، تهیه این مواد در واحد خرید مواد اولیه شرکت صورت می‌پذیرد و با توجه به تخصصی بودن تولید پوشاک زنانه و تنوع محصولات این گروه مصرف هر محصول را به همان کارخانه تولیدی تخصصی آن محصول برون‌سپاری می‌کنیم و پس از تولید با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و استانداردهای مدنظر واحد طراحی و پیش‌تولید در واحد کنترل کیفیت محصول تولیدی با دقت فراوان بررسی و پس از تایید به واحد انبار ارسال می‌شود.»
وی در ادامه بیان ویژگی‌های خاص برنس افزود: «با توجه به تخصصی بودن صنعت و گسترده بودن سبک پوشش بانوان، ما مزیت رقابتی برند خود را به‌صورت متمرکز در طراحی و تولید محصولات کلاسیک بانوان تعریف کرد و با توجه به درخواست مشتریان و بسط و گسترش بازار‌های بیشتر با همکاری برندهای دیگر که مزیت رقابتی در سبک‌های متفاوت را دارند، برای تامین نیاز مخاطبان اقدام به همکاری کرده‌ایم. از دیگر ویژگی‌های برتر برنس بررسی و پاسخ مناسب به نیاز هریک از کانال‌های عرضه کالای خود است. مثل فضای مجازی که در آن مشتری محصول را لمس نکرده و از ابعاد خود و محصول اطلاعات کافی ندارد و این مجموعه با تولید محتوای مناسب جهت اطلاع‌رسانی دقیق مثل جدول سایز، عکس واضح و دقیق از محصول در زوایا و رنگ‌های مختلف آن و پشتیبانی فروش سعی بر ایجاد یک حس ناب از خرید آنلاین ایجاد کرده‌است.»

مشکلات پیش روی برنس
با این‌که ورود مواد اولیه به کشور آزاد است اما با توجه به این‌که این صنعت فصل، ترند سال، بسیار تعیین‌کننده است و عدم هماهنگی گمرک وزارت صنعت و عدم وجود زیر ساخت مناسب لجستیک باعث می‌شود واردکننده مواد اولیه این صنعت نتواند در وقت مناسب کالاهای خود را به ما برساند.
عدم ثبات قیمت ارز و هزینه‌های سازمان
عدم تنوع مواد اولیه و ملحقات جانبی که سطح تنوع و زیبایی محصولات را کاهش می‌دهد.
تغییر پی‌درپی قوانین بالادستی و در تضاد بودن تفکر مسؤولان باهم به دلیل عدم آگاهی و نداشتن تخصص کافی 
بالا رفتن مداوم تورم و در پی‌‌‌ داشتن مشکلات اجتماعی و فرهنگی در میان نیروی انسانی
عدم روحیه همکاری در بین تولیدکنندگان صنعت پوشاک

آینده و برنس
برند برنس که خود را با برند فرمال زنان معرفی کرده است در نمایشگاه بین‌المللی ۱۴۰۰ به صورت رسمی مجموعه خود را به پلتفرم تخصصی مد و فشن تبدیل کرد.
برنس در حالی فضای فروش فرمال خود را حفظ خواهد کرد که از سایر برندها و تولیدکنندگانی که در چارچوب‌های تعریف شده سازمان برنس (کیفیت محور) و تخصصی به تولید می‌پردازند دعوت کرده تا با نام خود در صفحه مجازی برند برنس محصولات خود را به فروش‌ برسانند و در حال حاضر نیز در حال همکاری و عقد قرارداد با برندهای دیگر است که این باعث کمک به پیشرفت این صنعت و رضایتمندی مشتریان می‌شود.
ضمنا با توجه به اشتغال‌زا بودن این صنعت و ارزش افزوده زیاد آن و نگرش صادراتی این مجموعه که قبلا به آن اشاره شده است ما در حال بررسی پتانسیل‌های برندهای ایرانی و خلع بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم که ان‌شاءا... بتوانیم از مزیت‌های نسبی و رقابتی کشورمان در این زمینه نهایت بهره را برده و پس از جمع‌بندی این تحقیقات بتوانیم به عنوان شرکت  Export Management Company  (EMC) (شتاب‌دهنده) با استفاده از ظرفیت‌های کشور عزیزمان بتوانیم عدم حضور برند‌های ایرانی را در بازارهای جهانی جبران کنیم.

نشان ایرانی برتر