سه گانه تلخ پایان هفته

شهادت 2 محیط‌بان، یک مأمور پلیس  و رها کردن نوزاد در کنار خیابان در فضای مجازی داغ شد

سه گانه تلخ پایان هفته

آخرین روزهای هفته گذشته با وقوع سه حادثه متفاوت جنجالی شد. شهادت و زخمی شدن سه محیط‌بان، رهاشدن نوزادی چندروزه مقابل شیرخوارگاه آمنه تهران و حمله اشرار مسلح به خودروی شخصی یکی از ماموران انتظامی شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان، خبرهایی بود که با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی همراه شد.

شهادت دو محیط‌بان
در اولین حادثه‌ که در بوانات استان فارس رخ داد، دو محیط‌بان به شهادت رسیدند و یک همیار هم پس از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد. این حادثه در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات و حوالی ساعت 20و30 دقیقه شامگاه جمعه ششم خرداد میان دو محیط‌بان و همیار و شکارچیان غیرمجاز رخ داد که در آن، محیط‌بان محمد فرهمند نیروی اداره محیط زیست بوانات و رضا بهرام‌پور همیار محیط زیست، جان خود را هنگام خدمت از دست دادند. علی اسدی از همیاران محیط زیست هم در این حادثه مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شد و هم اکنون تحت مداوا قرار دارد. سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس با صدور دستور قضایی از آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری قاتلان خبر داد.
 رها کردن نوزاد کنار خیابان
کانون حادثه دوم، شیرخوارگاه آمنه تهران بود که یک نوزاد چند روزه در محدوده خیابان ونک و مقابل این شیرخوارگاه پیدا شد. محمد نصیری،معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تایید این خبرگفت: روز پنجشنبه هفته گذشته یکی از شهروندان با شنیدن صدای گریه نوزاد مقابل شیرخوارگاه آمنه از طریق اورژانس پیگیر این موضوع شد. جنسیت نوزاد رها شده مقابل شیرخوارگاه دختر است که هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. به گفته مسؤولان، حال این نوزاد خوب است و در چند روز آینده تحویل سازمان بهزیستی خواهد شد.
 شلیک به خودروی مأمور پلیس
حادثه سوم هم در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و در آن یک مأمور نیروی انتظامی به شهادت رسید و همسرش نیز مجروح شد. سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان‌گفت: ساعت 21 و 48 دقیقه جمعه، خودروی شخصی سرگرد عباس راه‌انجام، از ماموران پلیس پیشگیری شهرستان دلگان که همراه خانواده در حال طی مسیر در محور ایرانشهر به دلگان بود، هدف حمله اشرار مسلح قرارگرفت و با سلاح کلاشینکف به سمت خودرو شلیک کرده و از صحنه متواری شدند. بر اثر این تیر اندازی، سرگرد راه انجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همسر وی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد. تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان متواری این جنایت آغاز شده‌است.