10 سال زندان، مجازات مرد هواپیما ربا

10 سال زندان، مجازات مرد هواپیما ربا

مسافر پرواز اهواز - مشهد که قصد ربودن هواپیما را داشت با مجازات 10 سال زندان رو‌به‌رو شد. متهم مدعی بود معترض اجتماعی است و با این کار قصد داشت اعتراضش را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، 15 اسفند سال 1399 مردی در پرواز اهواز - مشهد قصد هواپیما ربایی داشت که با اقدام سریع ماموران امنیت پرواز ناکام ماند و دستگیر شد. او با یک جلیقه انفجاری قلابی، قصد اجرای نقشه‌اش را داشت که ناکام ماند.
در ادامه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه هشتم پای میز محاکمه قرار گرفت. وی در این جلسه درباره انگیزه‌اش برای هواپیما ربایی گفت: «از یک سال و نیم قبل، فکر هواپیماربایی سراغم آمد. روز حادثه یک جلیقه انفجاری تقلبی به خودم بستم و اسلحه‌ای قلابی را از گیت رد کردم. وقتی هواپیما بلند شد، برگه‌ای به مهماندار دادم که روی آن نوشته بود، به من جلیقه انفجاری وصل است و ریموت آن دست شخص دیگری است. او برگه را به ماموران امنیت پرواز داد و فردی اسلحه‌اش را به سمتم گرفت و دستگیر شدم. من یک معترض اجتماعی هستم که با این کار می‌خواستم اعتراضم را نشان دهم. به همین خاطر قصد بردن هواپیما به عربستان را داشتم و به دنبال پناهندگی نبودم.»
در ادامه وکیل متهم در دفاع از او گفت: «موکلم، شروع به جرم داشته و تقاضای تخفیف مجازات برای او را دارم.» پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات وارد شور شده و متهم را به 10 سال حبس محکوم کردند. این رای دیروز در دیوان‌عالی کشور مهر تایید خورد.