معمای صندوق 267

معمای صندوق 267

رئیس شعبه بانک ملی که  اموال صندوق امانات آنجا به سرقت رفته‌است، به دلیل اهمال با دستور قضایی  بازداشت شد اما با سپردن وثیقه تا پایان تحقیقات به طور موقت آزاد شد. در جریان تحقیقات معلوم شد فقط دوربین‌های امنیتی بانک و بخش صندوق امانات از کار افتاده اما پلیس طی بازبینی دوربین‌های اطراف محل سرقت، تصاویر و سرنخ‌های جدیدی را پیدا کرده که آنها را یک گام به سارقان نزدیک کرده‌است. 
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، با بررسی محل سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد از 1000 صندوق اماناتی که در بانک وجود داشته، فقط از صندوق اول تا 267 سرقت شده و سارقان از دستبرد به بقیه صندوق‌های امانات خودداری کرده‌اند. این در حالی است که آنها زمان کافی برای باز کردن دیگر صندوق‌ها را داشته‌اند. حال آن‌که اگر دزدان برای سرقتی خاص به صندوق امانات دستبرد زده‌باشند، کلید حل معما در صندوق شماره 267 است که بررسی محتویات آن می‌تواند به نتیجه تحقیقات کمک کند. 
از سوی دیگر با شناسایی و تحقیق از افرادی که صندوق‌ها را اجاره کرده‌بودند، مشخص شد ارزش اموال سرقتی بالا بوده‌ است. 
همچنین تحقیقات قضایی نشان داد  در زمانی که این سرقت رخ داده، پیامک اخطار به رئیس بانک ارسال شده‌ بود  که به این ماجرا توجهی نکرده و اهمال او در ماجرا باعث شد با دستور قضایی بازداشت شود.  این در حالی است که با تحقیق از مدیر بانک مشخص شد  پیش از این هم پیامک اخطار برای او ارسال شده‌ بود که با حضور در بانک متوجه شده، سرقتی در کار نبوده‌ است.
روابط عمومی بانک‌ملی دیروز اعلام کرد، در پی سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای بانک ملی شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مشتریان، با حکم مدیرعامل بانک، رئیس و معاون ریالی این‌ شعبه از سمت خود برکنار شدند و مراتب برخورد قانونی لازم با آنها و دیگر مقصران انجام خواهدگرفت.
 
مادر بابک خرمدین 20 ماه دیگر آزاد می‌شود 
 مادر بابک خرمدین به دلیل تسلیم به رای، 20 ماه دیگر از زندان آزاد خواهد شد. 
به گزارش خبرنگارجام‌جم‌، صبح ۲۶ اردیبهشت سال گذشته  همزمان با پیدا شدن جسد مثله شده مردی جوان داخل یک سطل زباله در شهرک اکباتان تهران، تحقیقات جنایی آغاز و معلوم شد جسد متعلق به بابک خرمدین، کارگردان ۴۷ساله سینما و مستند‌ساز است. درپی این ماجرا پدر و مادرش بازداشت شدند. در جریان تحقیقات از آنها معلوم شد قاتل پدر 80‌ساله خانواده است که علاوه بر قتل بابک به کشتن دختر و دامادش هم به شیوه مشابه اعتراف کرد.
اکبر خرمدین قبل از محاکمه در زندان فوت شد و همسر او به عنوان معاون در قتل‌ها در دادگاه کیفری محاکمه و به 45ماه حبس محکوم شد‌. متهم به رای خود اعتراضی نکرد و به همین دلیل یک چهارم مجازاتش کاهش پیدا کرد.

 دستگیری قاتل زن 70 ساله در نقطه صفر مرزی
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از شناسایی عاملان قتل پیرزن ۷۰ ساله تبریزی خبر داد.
سرهنگ ابراهیم محمودی اظهار کرد: در پی اعلام فقدان خانم ۷۰ ساله تبریزی موضوع به لحاظ حساسیت در دستور‌کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با شگردهای پلیسی و استفاده از تجهیزات فنی پلیسی به سه‌نفر در این خصوص مظنون شدند و یکی از متهمان را در حین خروج از کشور دستگیر و دو همدست دیگرش را که خانم بودند دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. وی افزود: متهمان ابتدا منکر دخالت در قتل بودند اما با مشاهده دلایل و مدارک از سوی پلیس لب به اعتراف گشودند و پرده از راز جنایتی هولناک برداشتند. متهمان در اعترافات خود از طرح نقشه قبلی برای اخاذی ۱۵ میلیارد تومانی به صورت رمز ارز از خانواده فرد ربوده شده اقرار کردند که به علت شناسایی توسط فرد ربوده شده او را به قتل رسانده و جنازه‌اش را در یکی از شهرستان‌های همجوار رها کرده بودند.