مسؤولیت اجتماعی و جامعه سالم

مسؤولیت اجتماعی و جامعه سالم

جامعه‏ ای که شهروندان آن احساس مسؤولیت می ‎کنند، نسبت به هم بی تفاوت نیستند و از هم دستگیری می‏ کنند، جامعه‌ای سالم است. انجام مسؤولیت اجتماعی زیاد هم سخت نیست. گاهی با کوچک‌ترین کار‌ها می ‎توان مسؤولیت اجتماعی را انجام داد.

داوطلب‌شدن: لازم نیست دست به جیب شد و میلیون ها تومان هزینه کرد. با داوطلب‌شدن در گروه‌ها و انجمن های اجتماعی، محیط‌ ‎زیستی، دینی و حتی فرهنگی می‌‏توان برخی از مشکلات جامعه را حل کرد. حل مشکل می‌‎تواند به جمع‏‌آوری زباله در طبیعت و پخت غذا برای نیازمندان خلاصه شود.
انفاق‌کردن: هر شهروندی با هر شغلی که دارد، می تواند یک روز در سال را به‌عنوان روز انفاق در نظر بگیرد. یک مکانیک می ‎تواند یک روز در سال رایگان باد لاستیک ماشین‌ها را تنظیم کند، یک دندانپزشک می‏ تواند با حضور در مناطق محروم دندان نیازمندان را درست کند یا یک معلم می ‎تواند به کودکان کار آموزش رایگان دهد.
کمک‌کردن: انجام مسؤولیت اجتماعی پیچیده و سخت نیست. گاهی کمک به عبور یک سالمند از عرض خیابان، گاهی حمل بسته‌های خرید یک خانم، گاهی حضور در آسایشگاه سالمندان و نشستن پای صحبت آنها می ‎تواند انجام مسؤولیت اجتماعی باشد.
بی تفاوت نبودن: شهروندانی که احساس مسؤولیت اجتماعی دارند در زمان بحران بی تفاوت نیستند. آنها در زمان بروز بحران اگر نیاز مالی مطرح باشد، مالی کمک مالی می ‎کنند. اگر نیاز به خون است، خون اهدا می کنند، اگر نیاز به همراهی و دور بودن از محل حادثه است، از محل دور می ‎شوند تا امدادگران بحران را حل کنند.