پیشگامان عصر ار تباطات

شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات یزد توانسته با کمک متخصصان خود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش تعاونی، به ارتقای صنعت الکترونیک کشور کمک کند

پیشگامان عصر ار تباطات

شکل‌گیری شرکت 
هادی خبیری‌پور، مدیر‌عامل شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات یزد در ارتباط با نحوه شکل‌گیری شرکت بیان کرد: «شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه تعاونی پیشگامان در سال 1385 تاسیس و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش تعاونی و اتکاء به سرمایه‌های خرد مردم و همچنین شعار «تعاونی بودن افتخار ماست» و «با شما می‌درخشیم» شروع به کار کرد. خب با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت و همچنین نیازسنجی بازار این نکته حائز اهمیت بود که صنایع و حوزه کسب‌و‌کار و همچنین زندگی به سامانه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است. پس با این رویکرد و با این هدف که بتوانیم از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات بهره ببریم و با بومی‌سازی این صنعت، قدم‌های مناسبی در راستای ارتقای صنعت الکترونیک کشور برداریم، کار خود را آغاز و با تمرکز بر طراحی، تولید و مونتاژ و پیاده‌سازی راهکارها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات توانستیم در سال1392 خطوط پیشرفته مونتاژ بردهای الکترونیکی که یکی از اهداف اولیه این شرکت بود را مستقر و در سه خط مجزا نسبت به مونتاژ انواع برد از هر نوع کلاس کاری اقدام کنیم. خوشبختانه در اندک زمانی توانستیم با تولیدات و خدمات با کیفیتی که ارائه کردیم بستر همکاری با صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پزشکی، کنتورسازی، مخابرات و... را فراهم کنیم.»
فعالیت‌های شرکت
به‌طور مشخص فعالیت‌های این شرکت در سه حوزه مونتاژ بردهای الکترونیکی، صنایع روشنایی و صنایع الکترونیک خلاصه می‌شود. که هرکدام ساختار مجزا و روند تولید و فروش خود را دارند در عین حال که به‌صورت درون سازمانی همه بخش‌ها با هم دارای تعامل هستند به‌طور مثال بردهای محصولات روشنایی شرکت مثل پروژکتورها یا چراغ های خیابانی در داخل شرکت مونتاژ می‌شود که این اقدام باعث کیفیت بالای محصولات روشنایی ما نسبت به سایر رقبا شده است. سالن مونتاژ برد شرکت با سه خط مجزا و ظرفیت 380000 قطعه در ساعت در حال فعالیت است.
امکان مونتاژ بردهای HighTec که دارای قطعات ویژه و خاص می‌باشند، تحقق یافت و مسیر جدیدی را برای صنعت الکترونیک ایران در شرایط تحریمی و سازندگی، فراهم آورد. محصولات روشنایی شرکت شامل پروژکتورهای صنعتی، نورافکن، چراغ‌های خیابانی و پروژکتورهای دفنی، وال واشر و... است. محصولات الکترونیک هم شامل ساعت‌های حضور و غیاب در دو نوع کارتی، اثرانگشتی و تشخیص چهره، تریبون قابل حمل، اکسس کنترل و... می‌شود که همه این محصولات توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت طراحی و به‌روزرسانی شده‌است. همچنین نرم‌افزار‌های حضور و غیاب کاملا بومی و توسط گروه نرم‌افزاری شرکت طراحی شده است. به‌طور کلی هدف ویژه شرکت، جلوگیری از واردات این نمونه محصولات به داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است، لذا همه خدمات و محصولات تولید شده، از صفر تا صد در این شرکت طراحی و بومی‌سازی شده‌است.
 مشکلات و موانع
همواره مشکلاتی بر سر راه شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌هایشان بوده و هست. خبیری‌پور به قسمتی از مشکلات سد راه این شرکت اشاره و بیان کرد: «در بحث تسهیل امور گمرکی و این‌که زمان کمتری برای ترخیص کالا صرف شود نیازمند حمایت بیشتر از سمت دولت هستیم. همچنین امیدواریم یک‌سری تمهیداتی از سوی دولت محترم اندیشیده شود تا در راستای کمک و تشویق به تولیدکننده در بحث‌های مربوط به سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی که به‌عنوان دغدغه بیشتر تولیدکنندگان است، بتوان از آنها نام برد.
نکته دیگر خدمات و محصولاتی است که ما در داخل قادر به ارائه هستیم اما همچنان می‌بینیم واردات بی‌رویه از کشور‌هایی مانند چین که اغلب محصولات بی‌کیفیتی هم هستند صورت می‌گیرد و هیچگونه نظارتی هم لحاظ نمی‌شود. خب وقتی ما در داخل می‌توانیم با کیفیت بهتر، قیمت مناسب‌تر و در سریع‌ترین زمان ممکن محصول و خدمات را ارائه کنیم چه نیازی به واردات اینچنینی است»!

مزایای رقابتی شرکت
هادی خبیری‌پور در پاسخ به سوال جام‌جم در ارتباط با مزایای رقابتی شرکت بیان کرد: «اصلی‌ترین مزیتی که شرکت ما نسبت به سایر رقبا دارد ارائه محصول و خدماتی با‌کیفیت و البته قیمت تمام‌شده مناسب‌تر نسبت به سایرین است که همین امر باعث شده تا بتوانیم با شرکت‌های مشابه خارجی رقابت کنیم و ضمن این‌که از خروج ارز جلوگیری می‌شود، بسیاری از مشکلات واردات و موانع را برای مشتریان داخلی برطرف و محصول و خدمات باکیفیت در مدت زمان کوتاهی به دست‌شان می‌رسد که لازمه این امر وجود نیروهای متخصص، متعهد، باتجربه و همچنین نماشین آلات به‌روز است که با ظرفیت و دقت بسیار بالا در این شرکت مشغول به کار هستند. در یک عبارت می‌توان گفت تولید و ارائه محصولات باکیفیت در کوتاه‌ترین زمان و با قیمت تمام شده مناسب در راستای رضایت مشتری از مزیت‌های رقابتی شرکت است.»

فاطمه مشکانی - نشان ایرانی برتر