اخبار حوادث

اخبار حوادث

پرداخت دیه‌، تاوان رفیق‌کشی
مرد افغان که هموطنش را در دعوایی بچگانه به قتل رسانده بود، به دیه محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 96 و با گزارش درگیری خونین در پاساژی حوالی بازار تهران آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد، مردی 30ساله به نام نریمان در این درگیری خونین زخمی شده که بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته است. 
در تحقیقات میدانی مشخص شد‌، عامل درگیری شاگرد یکی از مغازه‌ها به نام حجت است که شناسایی و دستگیر شد‌. متهم چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. با توجه به شناسایی نشدن خانواده مقتول از طرف آنها درخواست دیه مطرح شد‌. متهم نیز با قبول اتهامش گفت: من و نریمان اهل افغانستان هستیم و چند سال قبل برای کار به ایران آمدیم‌. یک روز سر موضوعی بچگانه با هم درگیر شدیم‌. روز حادثه وقتی به محل کارم آمدم‌، صاحب مغازه گفت نریمان، 15 بار با تلفن مغازه تماس گرفته است. چند دقیقه بعد هم مقابل مغازه آمد و شروع به داد و فریاد کرد. چون خیلی ترسیده بودم چاقو کشیدم و سه ضربه چاقو به او زدم و فرار کردم.
در پایان قضات وارد شور شده و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم دیروز در دیوان عالی کشور مهر تائید خورد.

3 کشته در واژگونی اتوبوس
 واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده بجستان-فیض آباد  منجر به مرگ سه نفرشد . 
محمدجواد امیری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این باره گفت: ساعت 7و28دقیقه صبح شنبه دقیقه با تماس مردم با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس شهرستان مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در ۲۵ کیلومتری شهر فیض آباد بلافاصله عوامل امدادی از پایگاه‌های میان دهی، یونسی، فیض آباد، مهنه، ازغند، اتوبوس آمبولانس و هلال احمر و بالگرد اورژانس گناباد به محل اعزام شدند.
 اتوبوس از مبدأ کرمان به مشهد با ۳۱ مسافر در حال حرکت بوده که در این حادثه ۳نفر به‌دلیل شدت حادثه در دم جان‌باختند.در این حادثه ۲۸ نفر مصدوم شدند.

مرگ مشکوک پرستار 
 همزمان با کشف جسد پرستار جوان در سرویس بهداشتی بیمارستانی در پایتخت، تحقیقات برای رازگشایی از مرگ او آغاز شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 18 جمعه بیستم خرداد امسال وقوع مرگ مشکوک خانمی جوان در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. با دستور وی، ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل اعزام شده و مشاهده کردند زن فوت‌شده پرستار همان بیمارستان بوده و جسد وی در سرویس بهداشتی آنجا پیدا شده است. این در حالی بود که در جریان تحقیقات معلوم شد ساعاتی از مرگش گذشته است. همچنین در کنار جسد یک سرنگ نیز کشف شد. معلوم نبود او به قتل رسیده یا خودکشی کرده است. بنابراین به تحقیقات از همکاران وی ادامه دادند که مشخص شد آن روز شیفت کاری پرستار بوده که به سمت سرویس بهداشتی رفته و دیگر کسی او را ندیده است. بعد از این‌که خبری از او نشده به جست‌وجو پرداختند و وی را در سرویس ‌بهداشتی بیمارستان پیدا کردند. 
 ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تائید این خبر به جام‌جم گفت: با اطلاعات به دست آمده از همکاران زن فوت شده، قرار شد از خانواده‌اش نیز تحقیقات لازم انجام شود. همچنین پزشکی قانونی علت مرگ مشکوک او را مشخص کند.

سیلاب مرگبار کلات
سیلاب رودخانه در مسیر مشهد-کلات منجر به مرگ راننده و ناپدید شدن همسر   وی شد. رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی به سایت پلیس گفت: گرفتار شدن یک دستگاه خودروی سواری در سیلاب روز جمعه در منطقه گوجگی در مسیر مشهد- کلات سبب مرگ مرد راننده شد، جسد همسر وی هنوز پیدا نشده است. این خودرو هنگام بارندگی در بستر رودخانه متوقف بود.