ورود راحت دزدان به محوطه بانک ملی

ورود راحت دزدان به محوطه بانک ملی

رئیس پلیس آگاهی کشور‌، جزئیات تازه‌ای را‌ از شگرد دزدان صندوق‌های بانک ملی و دستگیری آنها تشریح کرد.

سردار محمد قنبری در این باره گفت: این سرقت در نوع خود یکی از سرقت‌های پیچیده‌ بود که در ایام تعطیل اتفاق افتاد؛ سارقان حرفه‌ای شامگاه پنجشنبه 12خرداد با استفاده از در ورودی پارکینگ به داخل بانک وارد می‌شوند و تجهیزات ایمنی بانک را قطع می‌کنند‌. سپس دریچه‌ متصل به صندوق امانات را با هوابرش تخریب می‌کنند و بعد حدود ۲۵۰صندوق امانت مردم را مورد دستبرد قرار می‌دهند و از محل خارج می‌شوند.
وی افزود:با این‌که سرقت حرفه‌ای بوده اما ابتدایی‌ترین امکانات ایمنی در ورودی پارکینگ بانک هم رعایت نشده بود. یعنی همین الان به آسانی می‌توانیم از در ورودی وارد شویم و از آنجا که محیطی شلوغ است به سارق پوشش می‌دهد و کسی شک نمی‌کند. در راهرو یک در چوبی بسیار ساده که پشت آن دیوارپوش بوده را باز کرده و سراغ گاوصندوق رفته‌اند. گاوصندوق را هم با هوابرش کوله‌ای بریده‌اند که نشان می‌دهد با توجه به حجم اموالی که نگهداری می‌شد، این مسائل ایمنی باید تقویت می‌شده است.
قنبری خاطرنشان کرد: ما گشتی به عنوان گشت کشیک بانک نداریم. اماکنی مثل بانک یا ادارات دولتی، وظیفه حراست و حفاظتش بر عهده خودشان است. به هر حال ساز و کاری برای حفاظت انجام می‌دهند و ما امنیت عمومی را برقرار می‌کنیم.