کجا برویم؟

کجا برویم؟

 خانه هنرمندان 
نهمین جلسه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن در سینماتک خانه هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز این مجموعه، برگزار می‌شود به نمایش فیلم «اعترافات» به کارگردانی تتسویا ناکاشیما اختصاص دارد. روابط عمومی خانه هنرمندان ایران خبر داده که این پانصدوپنجمین برنامه سینماتک است و پس از نمایش فیلم، حسین عیدی‌زاده به نقد و بررسی آن می‌پردازد.
​​​​​​​این فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته کانایی میناتو از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین رمان‌نویسان معاصر ژاپن ساخته شده‌است.
در خلاصه داستان این فیلم دلهره‌آور آمده است: معلمی به نام یوکو موریکوچی که به‌تازگی دختر کوچکش را از دست داده، متوجه شده که مرگ کودکش نه‌تنها تصادفی نبوده بلکه پای جنایتی در میان است و قتل دخترش توسط دو نفری صورت گرفته که در کلاس او حضور دارند. 
 تالار وحدت 
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان طی دو شب در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و به‌گزارش فارس این اولین کنسرت تابستانی ارکستر سمفونیک تهران در سال جاری است. 
تالار وحدت، پنجشنبه و جمعه دوم و سوم تیرماه، ساعت ۲۱ و 30 دقیقه میزبان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان می‌‌شود. پدرام یوسفی سولیست ویولن و امین غفاری سولیست ویولا همراه ارکستر هستند. 
ازجمله قطعاتی که این ارکستر خواهد نواخت عبارت است از شلیل (ثمین باغچه‌بان)، ویرانه (ثمین باغچه‌بان)، سمفونی شماره ۱۰۴ (ژوزف هایدن)، سمفونی کنسرتانت برای ویولن، ویولا و ارکستر (ولفگانگ آمادئوس موتسارت). 
علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اجرای ارکستر سمفونیک تهران را از سامانه ایران کنسرت تهیه کنند.
 فرهنگستان هنر
در پاسداشت روز جهانی صنایع‌دستی، مراسمی با عنوان «کلک خیال‌انگیز» در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگستان خبر داده که در این مراسم ۱۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت تجلیل می‌شوند. همچنین برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است که تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه کلک خیال‌انگیز نیز همزمان با این مراسم در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۵۰اثر از آثار هنرمندان پژوهشکده هنرهای سنتی در حوزه قلم‌زنی، خاتم‌کاری، منبت و معرق، سازهای سنتی، سفال، میناکاری، گچبری و نگارگری به نمایش گذاشته می‌شود.
کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان برجسته پژوهشکده هنرهای سنتی از دیگر برنامه‌های کلک خیال‌انگیز است که از ۲۲ تا ۲۵ خرداد برپا خواهد بود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه کنند.