7کشور خواهان واکسن کرونای ایرانی

7کشور خواهان واکسن کرونای ایرانی

در حالی دیگر خبری از واردات محموله‌های واکسن خارجی کرونا به کشورمان نیست که این جنس خبرها جای خودشان را به خبر صادرات قریب‌الوقوع واکسن‌های ایرانی به چند کشور خارجی داده‌اند.

روز گذشته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت از چهارمیلیون دز واکسن وطنی نام برد که آماده ارسال به کشورهای آفریقایی است. وی همچنین از آغاز مذاکرات برای ارسال واکسن‌های تولید داخل به کشورهای پاکستان، ‌هند، سوریه، لبنان،‌ عراق، آذربایجان و قطر خبر داد.
کشورمان به لحاظ شرایط کرونایی اکنون به ثبات نسبی رسیده و حتی دو روز بدون فوتی کرونا را نیز در این ماه تجربه کرده‌ایم.این در شرایطی است که واکسیناسیون کرونا در جهان هنوز متوقف نشده و تزریق دزهای یادآور و تقویتی در بسیاری از کشورها همچنان ادامه دارد که تقاضای برخی از کشورهای همسایه و کشورهای دوست در قاره آفریقا برای خرید واکسن‌های ایرانی کرونا از همین واقعیت حکایت دارد. این گفته وزیر بهداشت کشورمان نیز می‌تواند یادآوری خوبی باشد تا بیماری کرونا را تمام‌شده فرض نکنیم. عین‌اللهی می‌گوید: ویروس کرونا در دنیا از بین نمی‌رود و مثل آنفلوآنزا ادامه دارد. پس مردم بدانند که کرونا با ما خواهد بود و نباید خیال‌مان خیلی راحت باشد.