اولین تغییر در کابینه سیزدهم

سخنگوی دولت از استعفای وزیر کار خبر داد

اولین تغییر در کابینه سیزدهم

سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: «آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفای خود را به آقای رئیس‌جمهور تقدیم کرد و استعفای ایشان با موافقت مواجه شد. البته وی به همکاری با دولت ادامه خواهدداد و از دولت حذف نخواهدشد و به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور از امروز کار خود را ادامه می‌دهد.»

علی بهادری جهرمی افزود: «محمدهادی زاهدی وفا از استادان برجسته دانشگاه، به‌عنوان سرپرست جدید وزارت تعاون منصوب شده است.» 
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات دولت برای حل مشکلات بازنشستگان نیز گفت: «تلاش دولت برای حل مسائل و مشکلات مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمدتر است و اصلاحات اقتصادی برای حل همین تورم‌های سالانه است که آثار آن را می‌بینیم. ممکن است مخالفت‌ها یا اعتراض‌هایی وجود داشته‌باشد؛ برخی بازنشستگان طی روزهای اخیر مکاتبه‌ای را با رئیس‌جمهور داشتند و ایشان هم به‌طور دقیق موضوع را پیگیری کرده است؛ برخی شیوه‌ها برای انتقال مخالفت صحیح نیست و می‌خواهیم که از طریق قانونی انجام بگیرد.»
بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره حادثه قطار یزد-مشهد گفت: «گزارش کارشناسی داده شد که تخطی لکوموتیوران از سرعت مجاز و همچنین انسداد مسیر عنوان شد و دولت پیگیر مساله است و به آن رسیدگی خواهدشد. درباره متروپل هم اقدامات کارشناسی انجام شده و گزارش‌ها به دستگاه قضایی ارائه شده است و این دستگاه اقدامات لازمه را انجام خواهدداد.»
وی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از قطع برق و برخی خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی گفت: «دولت با سرعت زیادی روند تولید برق را در دستورکار خود قرار داده و توسعه‌های مناسب را انجام داده‌ایم؛ کنار توسعه توان تولیدی برق که انجام می‌گیرد و حمایت از بخش‌های خصوصی در تأمین برق، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستورکار قرار داد و نتیجه این بود به‌رغم این‌که مصرف برق به اوج خود رسید، شاهد قطعی برق خانگی نبودیم. دولت سعی کرد از ادارات خود شروع کند یعنی چراغ ادارات را خاموش کنیم تا شاهد خاموشی چراغ‌های خانه‌های مردم نباشیم، با ادامه این روند و با همراهی مؤثرتر مردم در این زمینه، می‌توانیم بیشتر موفق باشیم.»
سخنگوی دولت درباره انتشار برخی اخبار در جامعه مبنی بر گرانی بنزین و همچنین جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران، تصریح کرد: «تقریبا هر دو روز یک‌بار شایعه گرانی بنزین را تکذیب می‌کنیم؛ مردم این دولت را شناخته‌اند و می‌دانند اگر برنامه‌ای داشته باشد، پیش از اجرا، آن را اطلاع‌رسانی خواهدکرد. مکررا عرض می‌کنیم دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد و موضوعی هم برای حذف کارت سوخت وجود ندارد. اجرای آزمایشی تخصیص بنزین در کیش و قشم انجام گرفته و بنزین آنجا هم گران نشده است و حتی این نحوه تخصیص هم قرار نیست در کل کشور اجرا بشود.»
بهادری‌جهرمی درباره وضعیت اجاره بهای مسکن هم گفت: «شهرداری تهران در حوزه شهر تهران فعال شده و همکاری‌ها را با وزارت راه و شهرسازی تقویت کرده‌اند. همکاری مشترک شهرداری تهران با دولت، به کم شدن فشار بر مردم به ویژه مستأجران تهرانی منجر می‌شود. پیش از این مواردی همچون تسهیلات بانکی به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و در اختیار بانک‌ها قرار گرفته شده است و مستأجران می‌توانند از این امکان استفاده کنند. ضمنا مقرر شد نظارت‌هایی بر بنگاه‌های املاک به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجاره‌بها در نظام‌مندتر کردن این موضوع، در دستورکار دولت قرار بگیرد.