درآمدزایی بنفیکا از فروش بازیکنان

درآمدزایی بنفیکا از فروش بازیکنان

باشگاه‌های کوچک‌تر اروپایی که می‌دانند در بازار شلوغ و سرمایه‌داری نقل و انتقالات نمی‌توانند با باشگاه‌های بزرگ‌تر رقابت کنند، سیاستی را در پیش می‌گیرند که طی این سال‌ها به بهترین نحو ممکن هم جواب داده است.

این باشگاه‌ها تاکید ویژه‌ای روی استعدادیابی دارند و بعد از جذب این بازیکنان مستعد، قراردادهای بلندمدت با آنها می‌بندند. مدیران آنها خوب می‌دانند که این بازیکنان می‌توانند پیش از این‌که زمان قراردادشان پایان یابد، سرمایه‌ای هنگفت برای تیم به دست آورند. یکی از نمونه‌های موفق سال‌های اخیر، باشگاه پرتغالی بنفیکاست. تازه‌ترین بازیکنی که از این تیم به باشگاه‌های مطرح اروپایی رفت، داروین نونز است که با مبلغی حدود 75میلیون یورو به لیورپول پیوست. 
مدیران بنفیکا سال2020 و با رقم 24میلیون یورو که رکوردی در تاریخ این باشگاه بود، نونز را با قراردادی شش ساله از باشگاه اسپانیایی آلمریا جذب کردند. این اتفاق برای دو بازیکن دیگر بنفیکا نیز در این سال‌ها افتاده است. یکی از آنها ژائو فیلیکس است که با 126میلیون یورو به آتلتیکو مادرید پیوست. این در حالی است که بنفیکا این بازیکن را از 15سالگی و برای تیم دومش انتخاب کرد و به تدریج به تیم اصلی آورد. دیگر بازیکن، روبن دیاز است که سال 2020 و با قراردادی به ارزش 68میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست. بنفیکا برای دیاز هم چندان پولی خرج نکرد و از سنین پایین‌تر برای تیم دومش جذب کرد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که بنفیکا برای همین سه بازیکن طی چند سال اخیر حدود 40میلیون یورو خرج کرد اما از فروش آنها به حدود 270میلیون یورو سود رسید.