کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

مسمومیت ۶نفر در نانوایی
شش نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در نانوایی محل کارشان راهی بیمارستان شدند.  جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به جام‌جم گفت‌: ساعت 23 پنجم تیر، حادثه گازگرفتگی در یک واحد نانوایی در خیابان سئول ‌تهران به آتش‌نشانی گزارش شد‌. نانوایی در زیرزمینی حدودا ١٢ متری قرارداشت‌. سوئیتی هم برای استراحت کارگران در آنجا بود‌.  آبگرمکن طولانی مدت روشن مانده بود که باعث شد اکسیژن کاهش پیدا کند و منوکسیدکربن منتشر شود و شش کارگر آنجا دچار مسمومیت شوند. 

قاتل در زندان  بخشیده شد
مردی که از شش سال قبل به اتهام قتل در زندان کرج به سر می‌برد از سوی اولیای دم بخشیده شد.  احمد نوروزی، رئیس شورای حل اختلاف استان البرز به ایسنا گفت‌: این مرد به دلیل اختلاف با فردی او را اوایل سال ۱۳۹۵ به قتل رسانده و از آن زمان در ندامتگاه مرکزی کرج به سر میبرد. در این سال‌ها اولیای دم حاضر به گذشت نبوده و خواستار قصاص مرد زندانی بودند اما سرانجام با گذشت شش سال از این ماجرا با تلاش واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف، این خانواده نسبت به قاتل اعلام رضایت کردند و او را بخشیدند. 

بازداشت آدم‌ربای فراری 
مردی که با انگیزه اخاذی از خانواده‌ای، یکی از اعضای خانواده را ربوده بود‌، ناکام ماند و بازداشت شد.  سرهنگ حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان فارس به سایت پلیس گفت: اردیبهشت امسال، آدمربایی در یکی از روستاهای شهرستان داراب رخ داد. همچنین در ساعات پایانی روز وقوع آدم‌ربایی، خودروی سمند مورد استفاده آدمربا در حالی که فرد ربوده شده در آن بود در اطراف یکی از روستاهای داراب رها شده پیدا شد. وی افزود: ماموران به دنبال متهم بودند تا این‌که پس از ۳۷ روز آد‌مربا در مخفیگاهش شناسایی و در حالی که با سلاح گرم قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشت خلع سلاح و بازداشت شد. در سوابق این آدم‌ربا یک فقره سرقت به عنف موبایل و همچنین تهدید شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی به چشم می‌خورد. متهم اعتراف کرد که هدفش از آدم‌ربایی، اخاذی از این خانواده بود که ناکام ماند. 

مرگ کودک در استخر 
کودک یک و نیم ساله منوجانی با افتادن در استخر آب کشاورزی فوت کرد.   ابراهیم افضلی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی جیرفت استان کرمان به ایسنا گفت: ساعت ۱۹ و ۸ دقیقه دوشنبه پنجم تیر امسال حادثه غرق‌شدگی کودک یک و نیم ساله در یکی از روستاهای شهرستان منوجان در استخر آب کشاورزی به اورژانس گزارش شد‌. نیروهای امدادی به محل اعزام شدند اما او فوت کرده ‌بود. ‌

بقایای اسکلت ۲ انسان در کدکن 
بقایای اسکلت دو انسان در محوطه تاریخی بخش کدکن تربت‌حیدریه کشف شد.  علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه استان خراسان رضوی به ایرنا گفت‌: استخوان‌ها در گورستان ‌بافت قدیمی کدکن در نزدیک محوطه تاریخی «شیخ حیدر کدکنی» و هنگام حفاری و انجام عملیات عمرانی کشف شد. از آنجا که قدمت محوطه تاریخی شیخ حیدر به قرون متاخر اسلامی باز می‌گردد، این استخوان‌ها نیز به احتمال زیاد مربوط به آن دوران است. ‌قرارشد کارشناسان ‌میراث فرهنگی تحقیقات را در این باره انجام دهند. 

بخشش به 3 زندگی 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی بابل که مرگ مغزی شده بود به بیماران زندگی بخشید‌.  به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل‌، دکتر شهرام سیفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل استان مازندران در این باره گفت‌: رحیم نصرا...‌زاده ۵۱ ساله ساکن روستای ملا کلای شهرستان سیمرغ و از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بابل در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده‌اش کبد‌، دو کلیه و بافت‌های نسوج وی به بیماران پیوند زده شد و به آنها زندگی دوباره بخشید‌.