اولین واکنش پاپ فرانسیس به شایعات استعفا

اولین واکنش پاپ فرانسیس به شایعات استعفا

پس از آن‌که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر ابتلای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به سرطان و احتمال استعفای او در آینده نزدیک منتشر شده بود، او در مصاحبه‌ای این شایعات را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس در یک مصاحبه اختصاصی در اقامتگاه خود در واتیکان بیان کرد اگر نارسایی در سلامت باعث شود در اداره کلیسا ناتوان باشم، ممکن است روزی استعفا دهم.پاپ فرانسیس از سفر به کانادا در ماه جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد به‌زودی و پس از سفر به کانادا بتواند به مسکو و کی‌یف نیز سفر کند. پاپ با اشاره به شرایط اوکراین افزود: تماس‌هایی میان کاردینال پیترو پارولین، وزیر واتیکان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره احتمال سفر به مسکو صورت گرفته است.وی که 85 سال دارد و سال ۲۰۱۳ به عنوان پاپ انتخاب شد، چندی قبل تحت عمل جراحی قرار گرفت و ۱۱روز را در بیمارستان گذراند. او از یک ناراحتی شدید در روده بزرگ رنج می‌برد. واتیکان در آن برهه اعلام کرد حال پاپ پس از یک عمل سنگین رضایت‌بخش است.
این در حالی است که روزنامه ایتالیایی لیبرو اخیرا مدعی شد کاردینال‌ها نشست مخفیانه‌ای برای انتخاب پاپ جدید در صورت درگذشت یا کناره‌گیری وی برگزار کردند.