نسخه Pdf

یکی به توپ، یکی به میز

درباره شیما صفایی، دختر پینگ‌پنگ‌باز همدانی

یکی به توپ، یکی به میز

کمال همنشین یکی از آن واژه‌هاییست که خیلی وقت‌ها شنیده و ایضا بیشتر وقت‌ها جدی‌اش نگرفته‌ایم. تاثیری که اطرافیان‌مان بر ما می‌گذارند باور نکردنی‌ است. در گفت‌و‌گویی که با شیما صفایی، دختر ورزشکار کشورمان در رشته‌ تنیس روی میز داشته‌ایم؛ گواه بر این موضوع است. شیما علاقه به ورزش را از پدرش یاد گرفته و حالا در حوزه‌ خودش می‌درخشد.

شروع مسیر
شیما اهل همدان است و از هشت سالگی ورزش را شروع کرده. یادش می‌آید که روزی همراه پدرش به سالن ورزشی می‌رود و از همان‌جا جرقه‌های ورزش‌دوستی درونش روشن می‌شود. او حالا در حوالی هجده سالگی است و درس و مدرسه را می‌گذراند اما در کنارش ورزش را رها نکرده و روزی چهار ساعت هم تمرین می‌کند. 
انگیزه‌سازی 
ادامه دادن هر راهی نیاز به انگیزه دارد و اگر باتری انرژی آدم خالی نشود و زود زود شارژ شود؛ می‌تواند انسان را به جاهای خوبی برساند. به قله‌هایی که دوست دارد. او با همین تلاش‌ها، مقام‌های اول بزرگسالان، جوانان، نونهالان، مقام سوم قزاقستان، مقام دوم جهانی مسابقات پرتغال و مقام دوم در مسابقات پرتوی جهانی عراق را دارد. ما خیلی خوشحالیم که شیمای پرتلاش، ایرانی است و پرچم‌مان را روز به روز بالاتر می‌برد. 
روزگاران در پیش 
از او می‌پرسم که اوقات فراعتش را چگونه می‌گذارند و پاسخش این است:«فعلا فقط به صورت سخت و فشرده تمرین می‌کنم و درس می‌خوانم! حتی امتحانات نهایی را به خاطر حضور در قزاقستان شرکت نکردم و باید شهریور درس‌هایم را بگذرانم.» و اینجاست که می‌فهمیم موفقیت‌ها، چه پشتوانه‌ سخت و هزینه‌ زیادی دارد. بزرگ‌ترین آرزوی او شرکت در المپیک و دریافت مدال است و برای رسیدن به این قله بسیار تلاش می‌کند.
خوشحالی 
همه‌ ما لحظاتی در زندگی خود داشتیم و داریم که آمپر خوشحالی‌مان بسیار بالا رفته، هورمون شادی در بدن‌مان ریشه دوانده است. خوشحال‌ترین لحظه‌ زندگی شیما زمانی بوده که در مسابقات حبس مقام اول را کسب کرده و بعدش اتفاق‌های خوبی افتاده است. خوشحالی می‌تواند در تک‌تک لحظات‌مان جاگیر شود اگر خودمان بخواهیم. شیما خانواده‌اش را در موفقیتش در این مسیر بسیار موثر می‌داند و از مربیانش و فدراسیون هم که باعث پیشرفتش در این زمینه شده‌اند تشکر می‌کند. به امید روزی که همه‌ نوجوانان به آرزوهای قلبی‌شان برسند.
درخواست از مسؤولان
معمولا مسؤولان یک کشور مهم‌ترین مرجع برای ابراز مطالبات ما هستند و ورزشکاران‌مان هم طبیعتا خواسته‌هایی دارند. شیما صفایی از مسؤولان مطالبه‌ مالی دارد و می‌گوید: « انتظاری که از مسؤولان وزارت ورزش و جوانان دارم این است که از لحاظ مالی برای مسابقات خارج از کشور و تورهای خارجی که می‌توانیم با آن رنکینگ‌های جهانی را ارتقاء بدهیم کمک کنند.» شیما می‌گوید که نقش رنکینگ در سهمیه‌بندی مسابقات برون‌مرزی بسیار موثر است و در این صورت، قرعه راحت‌تر به نام او می‌افتد. حرف آخرش این است:«اگر استان همدان هم از لحاظ تیم دادن در لیگ‌برتر و هم مسابقات برون مرزی کمک کنند؛ به نتیجه بهتری ‌می‌رسیم.»

فاطمه کریمی
در این صفحه هر بار قرار است درباره یکی از استان‌های کشورمان حرف بزنیم. این بار سراغ بچه‌های استان همدان رفته‌ایم.