دیریست که دلدار پیامی نفرستاد

دیریست که دلدار پیامی نفرستاد

عشق، بیکاری و معضلات اقتصادی به ویژه برای جوانان، درونمایه قصه «دلدار» است که به کارگردانی برادران محمودی در رمضان 98 در قالب سریال، روی آنتن تلویزیون رفت. این سریال در این روزها از شبکه آی‌فیلم2 روی آنتن می‌رود و هر روز ساعت 18 پخش و طی روز بازپخش می‌شود. برادران محمودی در اغلب آثاری که در سینما و تلویزیون به تصویر کشیدند، به مضامین اجتماعی و اقتصادی نگاه ویژه داشتند و سعی کردند در آنها گوشه‌ای از مشکلات جوانان امروز را در کاریابی، مسکن و تشکیل زندگی مستقل به نقد بکشند. هر چند در برخی سریال‌های‌شان موفقیت چندانی در جذب مخاطبان به دست نیاورند اما نگاه‌شان به مسائل روز دغدغه‌مندی آنان در این خصوص را نشان می‌دهد.

همان‌طورکه اشاره شد در دلدار هم این مضمون‎‌ها در بطن قصه‌ای عاشقانه با داستانک‌های فراوان به صورت پررنگ به نمایش درآمد. سریال ماجرای عشق چند دختر و پسر از طبقات مختلف اجتماعی است. نقش اصلی قصه آرش با بازی محمدرضا غفاری نخبه دانشگاهی است که به دلیل بیماری مادرش، دانشگاه را رها می‌کند و با رها کردن دانشگاه، از دختر مورد علاقه‌اش هم جدا می‌شود. آنها پس از گذشت سال‌ها، اتفاقی با همدیگر روبه‌رو می‌شوند و فکر همکاری برای آغاز یک استارت‌آپ می‌افتند که برای خود و خانواده‌های‌شان دردسرهایی را به همره دارد. در این مسیر ماجراهای دیگری برای این زوج و همچنین چند شخصیت دیگر در قصه می‌افتد که پای آنها را به اتفاقات جنایی، اخاذی و... باز می‌کند. 
بهره گرفتن از چهره‌های جوان در این سریال که برخی آنها با آثار دیگر برای مخاطبان شناخته شده‌بودند و تعدادی هم با این سریال دیده شدند، یکی از ویژگی‌های سریال‌ها و فیلم‌های برادران محمودی است که در اثر بعدی آنها هم تکرار شد. 
حضور چهره‌های پیشکسوتی چون بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، پریوش نظریه و... کنار محمدرضا غفاری، سوگل خلیق، الناز حبیبی، حسام محمودی و... ترکیب قابل قبولی از بازیگران را گرد هم آورد که در ایفای نقش‌های خود نمره قبولی گرفتند، هر چند قصه با وجود این برگ‌های برنده و همچنین اتفاقات، گاهی با ریتم کند و فرصت کافی نداشتن برای پرداخت بهتر به خط اصلی جلو می‌رود و به همین خاطر کمیتش در بیان آنچه می‌خواهد، لنگ می‌زند و مخاطبانی را که طرفدار قصه‌هایی با ضرباهنگ تند و پیچیده هستند، از ادامه پیگیری سریال باز می‌دارد.

نوشین مجلسی - گروه رسانه