افتتاح کانال رادیویی برای ورزش بانوان

افتتاح کانال رادیویی برای ورزش بانوان

در آستانه عید سعید غدیرخم مراسم افتتاحیه «کانال رادیویی ورزش بانوان» با همکاری وزارت ورزش و جوانان و با حضور مقامات مختلف وزارت ورزش و جوانان، سازمان صداوسیما و جمعی از بانوان و قهرمانان ورزشکار کشور روز شنبه برگزار می‌شود. این کانال با رویکرد توجه به عملکرد بانوان ورزشکار در میادین داخلی و بین‌المللی، پخش اخبار مسابقات ورزشی و معرفی قهرمانان به مردم و مطالبه‌گری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی راه‌اندازی خواهد شد.

در روز افتتاحیه، فعالیت کانال رادیویی ورزش بانوان به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد. برنامه‌های تولیدی مختلف، پرداختن به حوزه پزشکی - ورزشی، مستنداتی از زندگی قهرمانان و پخش زنده مسابقات ورزشی بانوان ازجمله بخش‌های این کانال رادیویی به‌شمار می‌رود. همچنین برنامه‌های کانال بانوان از نرم‌افزار کاربردی ایران‌صدا و موج اف‌ام ردیف 92مگاهرتز رادیوورزش پخش می‌شود. این مراسم شنبه 25 تیرماه از ساعت 10 صبح در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیوی رسانه‌ملی برگزار می‌شود.
به گزارش جام‌جم، صدف سبحانی، تهیه‌کننده رادیوورزش در گفت‌وگویی درباره کانال ورزش بانوان اظهار کرد: با توجه به این‌که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند، بنابراین پرداخت به ورزش بانوان یک اتفاق ضروری است. طبق آماری هم که رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی منتشر کرد، زنان گوی سبقت بی‌تحرکی را از مردان ربوده‌اند. وجود این کانال به دلیل همین موضوع بی‌تحرکی بانوان ضرورت دارد. ورزش ما دارای رویدادها و اتفاقات مهمی است که باید آنها را نیز پوشش دهیم چراکه درحال‌حاضر جای این اخبار در بین برنامه‌های ما بسیار خالی است. ما باید اخبار حوزه آقایان و بانوان را به یک نسبت مساوی پوشش دهیم. امیدوارم که کانال رادیویی ورزش بانوان این خلأ پوشش اخبار بانوان را جبران نماید. انتظار من این است که ما در این کانال از متخصصان حوزه ورزش حتی معاونت توسعه ورزش بانوان در استان‌ها نیز بتوانیم استفاده کنیم. همچنین متولیان ورزش بانوان در حوزه‌های مختلف پاسخگوی ما باشند.
تهیه‌کننده رادیوورزش درباره اقداماتی که تاکنون صورت ‌گرفته عنوان کرد: وظیفه ما این است که استعدادهای نهفته در میان بانوان را با قدرت کشف کرده و مسیر را برایشان هموار کنیم. وجود ضعف‌های جسمانی شدید بانوان و عدم تحرک آنان دلایلی است که در این کانال می‌توانیم با ایجاد بستر مناسب، بانوان را به ورزش همگانی تشویق کنیم. شناساندن بانوان قهرمان که شاید در بین اخبار متنوع حوزه آقایان نامی از آنها برده نمی‌شود هم از دیگر عوامل شکل‌گیری این کانال محسوب می‌شود.