شرایط حوزه نشر  رو به بهبود است

وزیر ارشاد:

شرایط حوزه نشر رو به بهبود است

محمدمهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در مراسم نکوداشت اهالی قلم درباره مسأله کاغذ، ترویج پاسداشت زبان فارسی، نمایشگاه کتاب تهران، اخذ مالیات حوزه نشر و سرانه مطالعه کشور سخن گفت و ضمن اشاره به تامین کاغذ مورد نیاز کتاب و مطبوعات تاکید کرد: اخبار مربوط به اخذ مالیات برای حوزه نشر به هیچ‌ وجه صحت ندارد و امیدوارم با اقدامات انجام شده، وضعیت صنعت نشر روند خوبی را  در پیش بگیرد. وزیر ارشاد  همچنین از  ساماندهی تولید کاغذ  در کشور خبر داد.

وی به سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و گفت: آخرین پیمایش مصرف فرهنگی، اسفند سال گذشته انجام شد که با حذف کتب ادعیه و آموزشی، سرانه مطالعه را ۳۲دقیقه نشان می‌داد که رقم قابل اعتنایی است.
مراسم نکوداشت اهالی قلم پیش از این قرار بود همزمان با روز قلم برگزار شود که به علت آلودگی هوا به تعویق افتاد و در نتیجه با فراهم شدن شرایط مناسب، این آیین نکوداشت شامگاه گذشته به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و با حضور جمع کثیری از اهالی قلم در باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد. در این مراسم پیشکسوتان و استادانی چون میرجلال الدین کزازی، محمدعلی مجاهدی، عباس سلیمی نمین و مجتبی رحماندوست به نمایندگی از فعالان حوزه‌های مختلف اهالی قلم، دغدغه‌های خود را بیان کردند.