نقش «طلا» از من دور بود

رابعه اسکویی، بازیگر:

نقش «طلا» از من دور بود

رابعه اسکویی، بازیگر سریال «مستوران» درباره نقش خود در این سریال توضیحاتی ارائه کرد. بازیگر شخصیت «طلا» بیان کرد: برای هر بازیگری نقش‌های متفاوت یک انگیزه است بابت بهترشدن، یادگرفتن و به‌وجودآوردن کاراکتری جدید. من هم خیلی مشتاقانه بازی در این سریال را انتخاب کردم.

اسکویی با اشاره به چالش‌های خود برای ایفای نقش ساحره تصریح کرد: این نقش از من بسیار فاصله داشت. او زنی است که به‌راحتی جان آدم‌ها را می‌گیرد، همه مردم را مریض می‌کند و از شخصیت من کاملا دور است. به همین دلیل هم برای من سخت بود که به نگاه‌ها و مدل دیالوگ‌گفتن‌های این شخصیت برسم و این مسأله فشار زیادی را روی من وارد می‌کرد. البته طراحی گریم و لباس نیز به‌شدت به من کمک می‌کرد برای نقش‌آفرینی بهتر شخصیت طلا. 
وی در پاسخ به این‌که چه بازخوردهایی پس از پخش مستوران داشته است، به مهر گفت: خوشحالم که مردم کار را دیدند و دوست داشتند، ولی چند روز پیش اتفاق جالبی برای من رخ داد که موقعیت بامزه‌ای ایجاد کرد. با عینک و ماسک برای خرید به فروشگاه نزدیک خانه‌مان رفته بودم که متوجه شدم دو نفر داشتند در مورد سریال مستوران و به‌طور خاص نقش من صحبت می‌کردند و می‌گفتند پس رابعه اسکویی کجاست و چه زمانی وارد سریال می‌شود؟ من آنجا کمی خندیدم و گفتم به خدا من آمدم، چطور من را نشناختید؟! و بعد توضیح دادم که من شخصیت طلا هستم. در کل خوشحالم این نقش تبدیل به شخصیتی شد که با نقش‌های قبلی من که مردم عادت به دیدن آنها داشتند متفاوت است.  این بازیگر درباره ایفای نقش‌های تکراری عنوان کرد: ما باید به همه بازیگران فضا بدهیم. من خودم واقعا خسته شدم، بس است.  من کار انتخاب بازیگر و بازیگردانی هم انجام می‌دهم و معتقدم که به بازیگران جدید در این حرفه احتیاج داریم چون از هر بازیگر مثلا چهارتا نداریم که شما برای انتخاب بین آنها مردد بمانید.
 شما وقتی شخصیت اثر را می‌بینید، حس می‌کنید فقط مثلا یک بازیگر است که به مدل این کاراکتر نزدیک است. این خیلی اتفاق بدی است و برای همین بازیگران از این سریال به آن سریال یا فیلم‌های سینمایی می‌روند. به نظر من مستوران این‌طور نیست و من دوست دارم با همه سریال‌هایی که درحال‌حاضر می‌بینیم فرق دارد و تیم بازیگران خوبی هم حاضر است. اسکویی در پایان درباره بازیگران ناشناخته سریال نیز بیان کرد: معتقدم که چشم، عادت می‌کند. اجازه دهید فصل دوم آن آماده شود، بعد چشم‌ها روی همین شخصیت‌های جدید عادت می‌کند. این واقعیتی است که من همواره به آن اعتقاد دارم و یاد گرفتم به همه چیز عادت می‌کنیم و این هم خوب است هم بد.