اخبار

اخبار

انتشار فراخوان سومین رویداد «تصویر دهم»
فراخوان سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم»با مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر در دو بخش فیلم کوتاه و ایده‌های داستانی منتشر شد.
به گزارش جام‌جم، سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم توسط موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و با همراهی عتبه مقدسه حسینی به هدف تشویق به خلق آثار هنری با نگاه نو به آیین‌های عاشورایی و پیام‌های حسینی و با محوریت موضوع «از حسین آموختم…» برگزار می‌شود و چهره‌های شاخصی در هیات‌های انتخاب و داوری، بررسی آثار را برعهده دارند.
علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد، محدودیتی برای تعداد آثار ندارند و می‌توانند تا ۳۱ شهریور فیلم‌ها و ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.
در این دوره از رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم علاقه‌مندان می‌توانند در سه قالب مستند، داستان و انیمیشن آثار خود را در مدت زمان حداکثر پنج دقیقه و با کیفیت‌های HD و Full HD ارسال کنند.
همچنین در بخش ایده‌های داستانی، طرح‌های اولیه فیلمنامه که شخصیت و کشمکش اصلی آن ‏تعریف شده و دارای آغاز، میانه و پایان باشد و می‌تواند به مثابه یک ایده مناسب برای فیلم ‏داستانی، وب‌سری، واقعیت مجازی یا مستند نوشته شده باشد، قابل ارسال هستند.
در سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم، به سه نفر برگزیده هیات‌داوران، یک فیلم منتخب آرای مردمی، یک نفر برگزیده ویژه هیات‌داوران و سه نفر برگزیده بخش ایده به انتخاب داوران، تندیس و جوایز نقدی شامل سه تا پنج سکه بهار آزادی و کمک هزینه ساخت فیلم کوتاه اهدا خواهدشد. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود در دو حوزه فیلم کوتاه و ایده‌های داستانی را در سایت رسمی رویداد بارگذاری کنند.

«قاب عکس آفتاب» منتشر شد
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب شعر «قاب عکس آفتاب» سروده وحید کیانی را منتشر کرد. این کتاب برای مخاطب بالای 15 سال منتشر شده و تصویرگری جلد آن را مصطفی اکبری برعهده داشته است.
این مجموعه 16 عنوان شعر دارد و در شعر «قاب عکس آفتاب» که عنوان کتاب هم براساس این شعر انتخاب شده است، می‌خوانیم: آسمان شهر ما کبود/ باد تا رسید/ مثل رفتگر/ ابرهای تیره را زدود/ آسمان پر از/ عطر ناب شد/ برکه، قاب عکس آفتاب شد.
این کتاب در قطع پالتویی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور  در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.