پایان رشید  در استقلال؟

کشمکش‌های مجیدی و مظاهری ادامه دارد

پایان رشید در استقلال؟

شاید وقتی رشید مظاهری در ابتدای فصل به عنوان بهترین خرید ممکن در پست دروازه‌بان به استقلال ملحق شد و حتی شکایت تراکتور را هم به جان خرید، کمتر کسی تصور می‌کرد در 8 بازی متوالی در لیست 20 نفره استقلال هم قرار نگیرد و تنها جایی که پیراهن استقلال را می‌پوشد در تمرینات این تیم باشد اما حالا این بازیکن در اختیار باشگاه قرار گرفته است و احتمالا در نیم فصل از استقلال جدا می‌شود. تصمیمی که البته در گرو اجازه فرهاد مجیدی، سرمربی تیم است. اما این کشمکش از کی و از کجا شروع شد؟ چرا حالا رشید مظاهری باید بدترین روزهایش را سپری کند؟ تخلف انضباطی و سرپیچی رشید یا صلاح‌دید فرهاد مجیدی حتی اگر هیچکس با آن موافق نباشد؟
 بازی استقلال و نساجی
رشید مظاهری در روزهای سرمربیگری محمود فکری در استقلال دروازه‌بان شماره یک این تیم بود اما شاید کمتر کسی فراموش کند زمانی که رشید موفق شد در یازدهمین حضور خود در دروازه استقلال، ششمین کلین‌‌شیتش را ثبت کند، روبه‌روی خبرنگاران ایستاد و با انتقاد از فکری گفت:«فکر می‌کنم تفکرات حاج محمود نسبت به گلرهای تیم، مانند من و سیدحسین یا همه گلرهایی که شاگرد وی بوده‌اند، سنگین است و این تفکر، فشار را روی دروازه‌بان تیم زیاد می‌کند. فرقی ندارد من باشم یا حسینی»؛ البته این طعنه چند ماه بعد از سوی فکری جواب داده شد. مظاهری که پس از جدایی فکری از استقلال در ترکیب ثابت جایش را به حسینی داده بود، پیش از بازی با نفت سلیمان این جملات را از سرمربی سابقش شنید: «حالا که من رفتم و سکونشین هستی استرس نداری؟»
 همه چیز از دبی شروع شد
با شروع کار فرهاد مجیدی در استقلال، رشید کماکان دروازه‌بان اول و ثابت تیم بود. او در لیگ قهرمانان آسیا  هم وظیفه حراست از دروازه را بر عهده داشت و باوجود دریافت چند گل، مجیدی دست به تغییر او در ترکیب تیمش نزد. احتمالا بتوان شروع جنجال و کشمکش بین مجیدی و مظاهری را قبل از سفر استقلال به عربستان دانست. رشید که با احمد مددی مدیرعامل وقت آبی‌ها چالشی همیشگی داشت و حتی کارشان به شکایت هم رسید، در روز سفر استقلال به امارات به دلیل مسائل مالی و پرداخت نشدن مطالباتش همراه تیم به دُبی نرفت. هواداران استقلال می‌گویند درست در زمانی که تیم به او نیاز داشت. فرهاد مجیدی تمام تلاشش را برای رفتن مظاهری به امارات انجام داد. حتی از این دروازه‌بان خواست تا صرف‌نظر از مشکلات و چالش‌های مالی با باشگاه، صرفا به خاطر او استقلال را در بازی حساس مقابل الهلال عربستان همراهی کند اما این اتفاق نیفتاد. رشید که علیرغم مشکلات مالی و با وجود مشکلاتش با مددی بارها اعلام کرده بود در استقلال می‌ماند و می‌جنگد، قراردادش را یکطرفه فسخ کرد!
 بازگشت به تمرینات
مظاهری با سپاهان مذاکره کرد اما به نتیجه نرسید و پشیمان شد! با استعفای مددی از مدیرعاملی باشگاه استقلال با دریافت دریافت چراغ سبز از سوی مصطفی آجورلو مدیرعامل وقت، به تمرینات استقلال بازگشت و با دلجویی از فرهاد مجیدی، به جمع آبی‌ها برگشت. فرهاد مجیدی هم غیر از بازی با ذوب‌آهن که گزینه‌ای غیر از مظاهری برای جانشینی سید‌حسین حسینی نداشت، هرگز این دروازه‌بان را حتی در مسابقات جام‌حذفی هم بازی نداد. با این حال فرهاد مجیدی که به نظر می‌رسد هنوز از دروازه‌بان استقلال دل چرکین باشد، در نشست خبری پیش از بازی با فولاد خوزستان خبر ناراحتی رشید مظاهری و دلخوری این دروازه‌بان را رد کرد و گفت:«من ناراحتی نمی‌بینم. سه دروازه‌بان خوب داریم و تا پایان فصل به دروازه‌بان‌ها، هافبک‌ها و مهاجمانم نیاز دارم. همه وظیفه دارند خوب تمرین کنند. هیچ مشکلی هم نیست. چیزهایی که بیرون می‌شنوم واقعیت ندارد و داخل تیم من نیست.» اما نهم دی بود که به علت آنچه تخلف انضباطی نامیده شد، خبر رسید رشید مظاهری از سوی فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته و دیگر جایی در استقلال ندارد. او به کمیته انضباطی هم رفت و همه این‌ها حاکی از این است که او هرلحظه از استقلال دورتر می‌شود.
 حسن‌نیت رشید، صلاح‌دید مجیدی
رشید مظاهری بارها و بارها علاقه‌اش به استقلال را نشان داده است. او چه در زمین و چه در فضای مجازی مشکلات بسیاری را تا تحمل کرد تا حالا بسیاری از هواداران استقلال معتقد باشند که سرمربی تیمشان با رشید لج کرده است! گرچه خیلی‌ها نام آن را صلاح‌دید سرمربی می‌گذارند. اتفاقی که چند وقت قبل برای بابک مرادی افتاد و او در اختیار باشگاه قرار گرفت اما مدتی بعد و با دلجویی از مجیدی دوباره به تمرین بازگشت. اتفاقی که البته به نظر نمی‌رسد برای رشید بیفتد و او احتمالا نیم‌فصل از این تیم جدا خواهد شد. تصمیمی که البته باید منتظر ماند و دید که مجیدی با آن موافقت می‌کند یا نه؟ این در شرایطی است که بسیاری از هواداران استقلال رشید را دوست دارند و با جدایی او از تیم مخالف هستند.