چه خبر؟

چه خبر؟

گردش نوروزی 
با اتوبوس «خنده‌رو»
 فصل جدید برنامه شاد و جذاب «خنده‌رو» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید فتاحی در ایام عید نوروز هر روز از قاب شبکه پنج تقدیم مخاطبان می‌شود. به گزارش جام‌جم، این برنامه کاری از گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیماست که در ۲۶ قسمت تهیه و تولید شده است. ۱۳ قسمت این برنامه در ایام عید نوروز روی آنتن می‌رود. در فصل جدید این برنامه با هدف ارتقای کیفی برنامه، در محتوا و ساختار آن تغییراتی ایجاد شده است. اتوبوسخنده‌رو در سطح شهر، مسافران عادی را سوار می‌کند و آنها با چند موقعیت کمدی غیرمنتظره روبه‌رو می‌شوند. عوامل برنامه برای خلق این موقعیت‌ها از بازیگران توانمند نیز کمک می‌گیرند. برای هر قسمت از این برنامه، یک موضوع اصلی در نظر گرفته می‌شود که اتفاقات و موقعیت‌های طنز حول آن محور می‌چرخد. در این بخش از مسافران خواسته می‌شود تا با هرآنچه از هنر و نمک و بداهه که در چنته دارند، اجرا کنند. ویژه‌برنامه نوروزی خنده‌رو با اجرای سیدمرتضی حسینی در تعطیلات نوروزی هر روز به مدت 25دقیقه از قاب شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
رونمایی از هویت بصری جدید شبکه ورزش
شبکه ورزش با رونمایی از هویت بصری جدید خود در روز عید نیمه‌شعبان، با ظاهر گرافیکی متفاوتی به استقبال عید نوروز و سال نو می‌رود. به گزارش روابط‌عمومی سیما، این شبکه با هویت بصری متفاوت و باطراوت به استقبال سال نو و ویژه‌برنامه‌های نوروزی می‌رود و پس از گذشت حدود یک دهه فعالیت، از این پس با گرافیک و جلوه‌ای جدید در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان ورزش خواهدبود.  از مهم‌ترین فرآیندهای تغییرات ظاهری در بازطراحی هویت بصری این شبکه می‌توان به باز طراحی «نشان» شبکه ورزش اشاره کرد. همچنین بر اساس رسالت رسانه‌ای این شبکه، بخش‌هایی نظیر خانواده رنگی، فونت (قلم) اختصاصی، آرم استیشن‌ها (پویانمایی نشان)، بخش‌های متنوع CG (گرافیک دیجیتال) و... بازطراحی و دگرگونی اساسی یافته‌است که روز ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، مصادف با روز نیمه‌شعبان و میلاد 
امام زمان (عج) از آنها رونمایی خواهدشد. شبکه ورزش با این تغییر و تحول بنیادین و پس از رونمایی از هویت بصری جدید خود، به استقبال سال جدید و ویژه‌‌برنامه‌‌های نوروزی خواهد رفت.
امضای تفاهم نامه همکاری رسانه‌ای ایران و تایلند
با تلاش امور بین‌الملل سازمان، مدیر عامل رادیو تلویزیون تایلند با سفیر کشورمان در بانکوک به عنوان نماینده رسانه‌ملی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، به علت اهمیت امضای این یادداشت تفاهم، بخش خبر سراسری تایلند مراسم رسمی انعقاد توافق‌نامه همکاری میان  رسانه‌ملی و رادیو تلویزیون تایلند را به صورت زنده و مستقیم مورد پوشش کامل قرار داد. رانگسی کیتیا ناساپ، مدیرعامل رادیو تلویزیون دولتی تایلند پس از امضای این تفاهم‌نامه رسانه‌ای تصریح کرد: روابط تایلند و ایران در بسیاری از زمینه‌ها گسترش یافته‌است و تحکیم این همکاری‌ها در چارچوب فعالیت‌های رسانه‌ای مشترک با هدف هم‌افزایی و ارتقای محصولات رسانه‌ای به نفع مردم و پیشرفت هر دو کشور خواهدبود. سیدرضا نوبختی، سفیر کشورمان در تایلند به عنوان نماینده رسانه‌ملی، تبادل اطلاعات و اخبار، تهیه بسته‌های خبری در زمینه‌های گوناگون، تولید مشترک فیلم و سریال و مستند، شرکت در جشنواره‌های 
رادیو- تلویزیونی، همکاری‌های فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی میان رسانه‌های دو کشور را از مهم‌ترین محور‌های این قرارداد اعلام کرد. علی فهیم دانش، مدیر کل امور بین‌الملل رسانه‌ملی نیز ضمن ارسال پیام ضبط شده به این مراسم، در مصاحبه با خبرنگار دفتر رسانه‌ملی در کوالالامپور، با اشاره به پیشینه 400 ساله روابط ایران و تایلند خاطرنشان کرد: این تاریخچه فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور برای تولید محتوا، تبادل فیلم، سریال و خبر فراهم می‌کند تا تصویر صحیحی از جمهوری اسلامی ایران در نزد مردم تایلند و بالعکس ایجاد شود.  شایان ذکر است علاوه بر پخش زنده، این مراسم بارها در شبکه‌های تایلند پخش شد و در مطبوعات این کشور هم انعکاس یافت.