وقتی نام قدس، تن بایدن را می‌لرزاند

وقتی نام قدس، تن بایدن را می‌لرزاند

جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس از وی خواست تا در قبال تحولات قدس خویشتنداری به خرج دهد. به عبارت بهتر، مقامات کاخ سفید نگران عواقب و تبعات بازی صهیونیست‌ها با آتش در مسجدالاقصی هستند.

جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس از وی خواست تا در قبال تحولات قدس خویشتنداری به خرج دهد. به عبارت بهتر، مقامات کاخ سفید نگران عواقب و تبعات بازی صهیونیست‌ها با آتش در مسجدالاقصی هستند. در همین راستا، قرار است به‌زودی مقامات ارشد آمریکایی و صهیونیستی با یکدیگر دیدار کنند. حتی برخی منابع از احتمال سفر بایدن به تل‌آویو یا نفتالی‌بنت به واشنگتن خبر می‌دهند. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد. در این بیانیه آمده است که بایدن در جریان این تماس تلفنی با دعوت بنت برای سفر به اراضی اشغالی طی ماه‌های آینده موافقت کرده است. طبق این بیانیه، بایدن و بنت همچنین درباره مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای و جهانی رایزنی کرده‌اند. کاخ سفید در ادامه گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر رابطه شخصی قوی میان خود که از زمان سفر بنت به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شده، تاکید کرده‌اند. بایدن همچنین بر حمایت از رژیم صهیونیستی و ادامه ارائه کمک نظامی به این رژیم تاکید کرد. بایدن و بنت در ادامه درباره اقدامات لازم در راستای برقراری آرامش در قدس اشغالی نیز گفت‌وگو کردند. در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که بایدن در گفت‌وگو با نفتالی بنت، تلاش‌های مستمر برای کاهش تنش میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها و تضمین پایان صلح‌آمیز ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار 
داده است.
شرایط جاری در سرزمین‌های اشغالی و تشدید تنش‌ها در تل‌آویو، حیفا و مناطق اشغالی شهرک‌نشین، جملگی سبب شده تا رئیس‌جمهور آمریکا بیش از هر زمان دیگری خطر سقوط و شکست صهیونیست‌ها را حس کند. از سوی دیگر، آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی تنها محدود و معطوف به بعد نظامی - امنیتی نیست. طی هفته‌های اخیر، سرزمین‌های اشغالی به کانونی آسیب‌پذیر مقابل انواع حملات سایبری در منطقه تبدیل شده است. گرچه بیشتر مقامات صهیونیستی ترجیح می‌دهند اخبار مربوط به این حملات و جزئیات آن را منتشر نکرده یا در مورد آنها اظهار‌نظری نکنند اما آسیب‌پذیری شدید اسرائیل در برابر حملات سایبری متعدد، موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان یا تحریف کرد. ضمن آن‌که حملات چندگانه سایبری اخیر به سرزمین‌های اشغالی، حوزه‌های مختلفی از جمله نظامی، خدمات عمومی، حوزه اقتصادی، تجاری و... را تحت‌تاثیر قرار داده است. حدود سه ماه قبل، گروه هکر موسوم به عصای موسی اعلام کرد به اطلاعات دولتی رژیم‌صهیونیستی دست یافته و نقشه‌ها و اطلاعات حائز اهمیت مربوط به تاسیسات حیاتی این رژیم را با دقت پنج سانتی‌متر دراختیار گرفته است. بر این اساس، تصاویر سه‌بعدی از سایر مناطق در فلسطین اشغالی در اختیار این گروه هکر سایبری قرار گرفته است. به این ترتیب گروه عصای موسی توانست تحریم بین‌المللی را که مانع دستیابی به تصاویر هوایی دقیق از مناطق موجود در فلسطین اشغالی می‌شود، دور بزند. تا قبل از این حمله، تصویربرداری سه‌بعدی از سرزمین‌های اشغالی از سوی هر کشور یا گروهی، مشمول مجازات و تحریم از سوی حامیان این رژیم بوده است.
در آستانه فرارسیدن روز قدس، حقیقتی وجود دارد که مقامات آمریکایی و صهیونیستی قدرت انکار آن را نداشته و نخواهند داشت! امروز پس از ۴۳ سال می‌بینیم عوامل پدیدآورنده انقلاب اسلامی ایران کماکان وجود دارند و دشمن نمی‌تواند از آنها یک برداشت کمی داشته باشد اما در عین حال عوامل پیش‌برنده انقلاب هستند. به عنوان مثال، شاهد حرکت موثر گفتمان مقاومت در منطقه هستیم که البته مقاومت هم طی دهه‌های اخیر منبعث از انقلاب اسلامی ایران بوده و ثمره این مقاومت را امروز در فلسطین، یمن و در نقاط دیگر منطقه، یا در بحث شکست حصر داعش در سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم. آن‌طور که مسلم است این منظومه گفتمانی کماکان با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.طی یک سال اخیر، رژیم اشغالگر قدس در حوزه سخت (نظامی) و نرم (سایبری) مورد حملاتی قرار گرفته که تصور و محاسبه ابعاد و تحلیل آنها، هنوز در ذهن مقامات سازمان جاسوسی موساد و مقامات تل‌آویو نمی‌گنجد. به همان میزان، صهیونیست‌ها در سال‌های2006 میلادی (در جریان جنگ 33 روزه با حزب‌ا...) و 
پنج جنگ مستقیم با حماس و جهاد اسلامی در بین سال‌های 2009 تا 2021 میلادی، آینده‌پژوهی ناقصی در قبال تحولات میدانی و مختصات میدان نبرد با مقاومت داشته‌اند! صهیونیست‌ها این بار نیز دچار خطای بزرگی شده‌اند. آنچه در جنگ سال 2021 به رخ دشمن صهیونیستی کشیده شد، به مراتب شدیدتر از آن چیزی است که تئوریسین‌ها، استراتژیست‌ها و نظریه‌پردازان به‌اصطلاح فوق‌امنیتی در سازمان جاسوسی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند.
آنچه مسلم است این‌که مقاومت فلسطینیان و دیگر ملت‌های مسلمان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، امروز در همه ابعاد و زمینه‌ها جلوه و نمود دارد. این همان رمز پیروزی بزرگ مقاومت در برابر تل‌آویو است.

​​​​​​​علی عالمی - بین‌االملل