هناس؛ گلایه از فجر  استقبال از اکران

خبر روز

هناس؛ گلایه از فجر استقبال از اکران

یکی از فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم‌فجر سال گذشته به نمایش درآمد و به موضوع ترور شهیدداریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور می‌پرداخت، «هناس» بود که نام آن در فهرست فیلم‌های رزرو برای اکران عید فطر امسال اعلام شده‌است.
برای گرفتن مجوز نمایش در اکران فطر، صاحبان این فیلم‌ها باید با یکی از سرگروه‌های سینمایی اعلام شده، به توافق دست یابند تا یکی از هشت فیلم اکران عید سعیدفطر باشند.
محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده این فیلم از اکران هناس در این زمان استقبال کرده‌است و با گلایه از مسؤولان جشنواره فیلم فجر به‌ خاطر بی‌مهری به این فیلم، ابراز اطمینان کرده که این فیلم اکران موفقی خواهدداشت.
وی درباره اکران فیلم در عید فطر به مهر گفت: فکر می‌کنم هر زمانی که یکی از بازه‌های پررونق اکران باشد، برای نمایش فیلمی که برای مردم ساخته شده و امید به جذب مخاطب دارد، زمان مناسبی است. فصل اکران برای فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف، چندان تفاوت معناداری ندارد. هرچند برخی افراد نظراتی دارند و زمان‌های مختلف را برای اکران برخی فیلم‌ها مناسب‌تر می‌دانند اما 
غیر از فیلم‌های کودک و نوجوان که طبیعتا در فصل رونق مدارس اکران بهتری می‌توانند داشته‌باشند، برای سایر فیلم‌ها این‌گونه نیست و در هر فصلی می‌توان یک فیلم خوب را اکران کرد.
وی با تأکید بر این‌که همین مقطع، زمانی مناسب برای اکران هناس است، گفت: فرصت زیادی از جشنواره نگذشته و این فیلم هم از آثار مطرح جشنواره فجر بود. فراموش نکنیم با آن‌که این فیلم با بی‌مهری مسؤولان جشنواره مواجه شد اما تنها فیلمی بود که از ابتدای آغاز جشنواره تا روز پایانی که آرای مردمی به‌طور کامل حذف شد، از رتبه ۱۲ جدول آرای مردمی به رتبه ۶ صعود کرد و این نشان می‌داد بدون کارهای تبلیغاتی مرسوم در ایام جشنواره، این فیلم توانست با اقبال نسبتا خوبی از سوی مردم مواجه شود. با توجه به این‌که برای اکران عمومی نسخه بهتری را عرضه خواهیم کرد، فیلم می‌تواند اکران قابل‌قبول و خوبی را تجربه کند.
البته شفاه این خبر را هم اعلام کرده‌است که نسخه اکران عمومی فیلم نسبت به نسخه جشنواره تغییراتی خواهدداشت. به گفته وی، این تغییرات ارتباطی با اصلاحات شورای پروانه نمایش ندارد و برای بهبود کیفیت کار و مؤثرتر شدن اثر، اعمال خواهدشد.
وی در توضیح این تغییرات گفت: از آنجا که تصویربرداری هناس کمی دیر به پایان رسید و زمان کمی تا مهلت ارسال آثار به جشنواره داشتیم، همه ایده‌های‌مان را نتوانستیم اجرا کنیم. در بخش‌هایی مثل جلوه‌های ویژه باید کار می‌کردیم و به موسیقی قطعاتی باید اضافه می‌شد. 
در زمینه تدوین هم باید تغییرات محدودی اعمال می‌کردیم که شاید بخشی از آن برای مخاطب محسوس هم نباشد.
در نسخه فعلی پایان‌بندی را تغییر نداده‌ایم اما برای انتقال بهتر حسی که مدنظر داشتیم، بخش‌هایی از تدوین بخش پایانی فیلم را تغییر دادیم.