«فرمانروای نقاب‌دار» یک درام‌ تاریخی کره‌ای

«فرمانروای نقاب‌دار» یک درام‌ تاریخی کره‌ای

برای علاقه‌مندان به سریال‌های کره‌ای باید این نوید را بدهیم که شبکه پنج سیما بعد از تمام شدن سریال مسافران شهر که هر شب پخش می‌شود این‌بار سراغ پخش یک سریال کره‌ای به نام «فرمانروای نقاب‌دار» رفته است که هر شب ساعت 19 روی آنتن می‌رود.
فرمانروای نقاب‌دار یا (پادشاه؛ صاحب ماسک) نام یک سریال تلویزیونی محصول کره جنوبی با بازی یو سونگ هو، کیم سو هیون، کیم میونگ سو، یون سو هی، هیو جون هو و پارک چول مین است که سال ۲۰۱۷ میلادی از روز ۱۰ می‌ (۲۰ اردیبهشت) در ۴۰ اپیزود ۳۰دقیقه‌ای هر چهارشنبه و پنجشنبه در کره‌جنوبی از شبکه ام‌بی‌سی پخش می‌شد.
در داستان این مجموعه آمده است: در دوران سلسله چوسان، پسری که پادشاه یی یون مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، به دنیا می‌آید اما پادشاه در ازای جان این بچه، قدرت اداره تامین آب را به انجمن مخفی «پیونسو» که دولت را در اختیار دارد، واگذار می‌کند. پادشاه صورت ولیعهد را با ماسک می‌پوشاند و او را مخفیانه بزرگ می‌کند تا از این پسر در برابر گروه پیونسو محافظت کند. 16 سال بعد، ولیعهد یی سان که به‌عنوان یک مرد جوان محترم بزرگ شده است، نقاب خود را برمی‌دارد و مخفیانه قصر را ترک می‌کند و به شهر می‌رود تا بفهمد چرا از زمان تولدش نقاب زده است. هدف او ملاقات با استاد وو بو، تنها کسی که دلیل نقاب زدن این پسر را می‌داند، است.
سریال فرمانروای نقاب‌دار در سال ۲۰۱۷ در رویداد جوایز درامای کره‌جنوبی که مربوط به بهترین‌های تلویزیون در کره‌جنوبی است و از سال ۲۰۰۷ به این طرف برگزار می‌شود، توانست جوایز بهترین سریال، بهترین فیلمنامه و بهترین استعداد بازیگری برای نو مین جئون را دریافت کند.
این سریال در جوایز سالانه شبکه ام‌بی‌سی نیز در ۱۳شاخه نامزد شد که مهم‌ترین جایزه سال مربوط به بهترین درام سال را به مجموعه تاریخی «یاغی: سارقی که مردم را دزدید» واگذار کرد.
 میزان مخاطب‌های این مجموعه
میانگین کلی تماشای تمام اپیزودهای این سریال 40قسمتی در سطح کشور کره‌جنوبی 5/11 درصد بود و این در حالی است که میانگین تماشاگران در شهر سئول پایتخت این کشور عدد 5/13 درصد بود.
محبوب‌ترین اپیزود این مجموعه از دید مخاطب‌های کره‌ای اپيزود سي و هشتم و کم‌اقبال‌ترین قسمت مجموعه هم اپیزود پنجم به ترتیب با میانگین تماشاگر 6/17 درصد و 5/8 درصد بوده است.
این مجموعه در وبسایت‌ «آی‌ام‌دی‌بی» ‌مورد پسند اغلب کاربرها قرار گرفته است.