پدیده حجاب استایل‌ها

دیدگاه

پدیده حجاب استایل‌ها

کارشناسان حوزه مد و لباس معتقدند، جریان اقتصادی در پوشش برخی بلاگرهای مذهبی، در حال ترویج نوعی جدید از حجاب در فضای مجازی است. در این میان، با وجود جو نمایشی اینستاگرام و فضای خالی برای پیوستن به مدلینگ و بلاگری حجاب، زنان و دختران زیادی به این جرگه می‌پیوندند. 
این تحسین شدن به دلیل ظاهر و تبدیل شدن آنها به الگوی زن موفق، یک بازنمایی سطح پایین از زنان را رقم می‌زند که بیش از هر چیزی، درگیر ظواهر و وسیله‌ای برای تزئین کالاهای تبلیغی و مشغول خرید و مصرف هستند. ترویج سبک زندگی لاکچری و مدرن مذهبی را می‌کنند که در مغایرت با ارزش‌های سبک زندگی اسلامی است.
هر یک از حجاب استایل‌ها، با انتخاب پوشش‌های متفاوت، از چادر گرفته تا بلوز و دامن‌ها، در موقعیت‌های مکانی مختلف و داشتن حجاب به سبک خودشان، همراه با ناخن‌های کاشته شده، رعایت نکردن همیشگی حدود شرعی پوشش و رفتارهایی که به صورت واضح در مغایرت با حیا قرار دارد، به‌راحتی با ذهن مخاطب خود بازی می‌کنند و جایی باید خطر را حس کرد.
اینها، تنها الگوی امروزی حجاب برای نوجوانان و جوانان هستند و با تعریفی که از حجاب ارائه می‌کنند، نباید توقع داشت از حجاب، چیزی جز یک استایل برای آینده بماند.
 در کل می‌توان بیان کرد، این نمایش‌ها و رفتارها به تغییر ذائقه در امر حجاب، پوشش و سبک زندگی منجر می‌شود.