همدان، یک جشنواره دیگر هم می‌خواهد

همدان، یک جشنواره دیگر هم می‌خواهد

همان‌طور که می‌دانید چندسالی است جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود و حالا این استان متقاضی است که جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را هم برگزار کند. 
این ایده را علیرضا قاسمی، استاندار همدان در دیدار با محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح کرده‌است. 
محمد خزاعی هم در این خصوص گفته است استان‌های کرمان، اصفهان و همدان متقاضی برگزاری جشنواره هستند که براساس میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
خزاعی همچنین از برگزاری «شب سینماگران در استان‌های مختلف کشور» خبر داد و گفت: از طریق شب سینماگران می‌توان با احترام و تکریم همه سینماگران و هنرمندان را گرد هم آورده و ضمن تجلیل از فعالان این عرصه، برنامه ماندگاری برگزار شود و استان همدان هم، می‌تواند «شب سینماگران همدان» را برگزار کند.
وی همچنین، ضمن تاکید بر تقویت تولیدات سینمایی، کوتاه و مستند با موضوعات‌ مختلف به‌ویژه موضوع مفاخر و شهدا عنوان کرد: بخش بزرگی از منابع سازمان سینمایی در بخش‌های تولیدی در این دوره به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص یافته و امیدواریم با همیاری مراکز و منابع استانی بتوانیم تولید آثار ارزشمندی را رقم بزنیم.
استاندار همدان در ادامه با بیان این‌که در حوزه سینما آن‌گونه که باید به بحث مفاخر و شهدا پرداخته نشده است؛ گفت: «همه شهدا جزو مفاخر هستند و در این میان برخی شهدا مانند سپهبد شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی، منشأ اثر هستند. هنر فیلم باید در خدمت معرفی این اسطوره‌ها و قهرمانان ملی ما باشد. از سوی دیگرسینمای دفاع مقدس باید تقویت شود و ما هم در استان اعلام آمادگی می‌کنیم هر اندازه که نیاز باشد، همکاری داشته باشیم.»