از تشکیل ستاد برخورد با کم‌فروشی نان تا فعال شدن ظرفیت گردشگری جام‌جهانی

گزارش خبرنگار جام‌جم از حضور وزرا در حیاط پاستور

از تشکیل ستاد برخورد با کم‌فروشی نان تا فعال شدن ظرفیت گردشگری جام‌جهانی

در چهارشنبه هیات دولت با خبرنگاران، اولین وزیری که بین خبرنگاران آمد،  وزیر و سخنگوی اقتصادی دولت بود که این روزها به‌خاطر اجرای اصلاحات اقتصادی بیشتر از بقیه وزرا روی بورس است. بعد از او هم برخی وزرا وارد حیاط دولت شدند اما از بین همه آنها سید عزت‌ا... ضرغامی وزیر گردشگری بیشتر از بقیه بین خبرنگاران ماند و به همه سوالات اختصاصی و در جمع رسانه‌ای‌ها پاسخ داد.

در این فاصله هم اوجی وزیر نفت، حیاط هیات دولت را ترک کرد و چون در دو هفته اخیر مبسوط به سوالات نفتی پاسخ داده بود، علی‌الحساب خبرنگاران سوالی از او نداشتند. سخنگوی دولت هم وقتی پشت تریبون رفت بدون مقدمه به حادثه تلخ قطار پرداخت.
خروج قطار مشهد - یزد از ریل، یکی از مباحثی بود که حیاط چهارشنبه‌های دولت را به طور ویژه‌ای درگیر خود کرد؛ اتفاقی که بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در تشریح آن گفت: در این حادثه که حوالی ۵ صبح رخ داد، به دلیل خروج سه واگن از مسیر خود، پنج واگن آسیب دید و تعدادی از هموطنان فوت کردند و بعضی از عزیزان نیز مجروح شدند که به محض وقوع این حادثه دلخراش، تمامی مقامات منطقه‌ای به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: وزیر کشور در همان دقایق اولیه اطلاع از حادثه به‌صورت تلفنی به دولت گزارش اجمالی ارائه کرد و خودشان هم به‌جای این‌که هیأت دولت بیایند، به سمت منطقه رفتند و نیروهای امدادی و اورژانس هم به منطقه اعزام شدند و یک یک فروند بالگرد هم به منطقه رفت و با اعزام یک قطار دیگر، مسافران و عموم حادثه‌دیدگان به شهر یزد منتقل شدند. سخنگوی دولت، همچنین از تغییر ساعت کار اداری از ۲۱خرداد تا سوم شهریور خبر داد و گفت بر اساس مصوبه هیأت دولت، ۷صبح تا ۱۳و ۳۰دقیقه به عنوان ساعت کار تمام ادارات تعیین شد. سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اولین وزیری بود که این هفته درجمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که ستاد ویژه‌ای برای بررسی کم‌فروشی آرد و نان تشکیل شده است، گفت: این ستاد به صورت هوشمند در حال رصد موضوع است و با نانوایی‌هایی که نان کمتری نسبت به آرد دریافتی عرضه می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.
وی درباره اجرای طرح کالابرگ گفت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده تا وقتی اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن در سطح کشور آغاز نشود.خاندوزی با بیان این‌که با دستور رئیس‌جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند اما خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند، به صورت علی‌الحساب به حساب آنها یارانه نقدی واریز و مسدود شده است، گفت: اگر افرادی هستند که اعتراض کرده‌اند اما پول علی‌الحساب به حساب‌های آنها واریز نشده است، مجدد مراجعه کنند.سیدعزت‌ا... ضرغامی، دومین وزیری بود که به جمع خبرنگاران آمد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دستور کار دولت است.
میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین گفت: جلساتی برای بررسی راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت مسابقات جام‌جهانی فوتبال قطر در حوزه گردشگری و صنعت توریسم برگزار می‌شود و چند وزارتخانه و نهاد در کمیته‌ای برای این منظور، عضو هستند.