نمای نزدیک

نمای نزدیک

خواننده رپ، پرچم فلسطین را بالا برد
خواننده رپ مصری، به دلیل نمایش پرچم فلسطین در کنسرتش در پاریس، مورد تشویق و تجلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.احمد علی تصویر خود را در حالی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده که پرچم فلسطین را روی شانه‌هایش انداخته و تاکید کرده از اتفاقی که در این مراسم افتاد، بسیار خرسند است.
سفارت فلسطین در قاهره نیز از خواننده مصری تشکر کرده و گفته است: از همه آزادگان جهان متشکریم.
پس از این‌که خواننده مصری پرچم فلسطین را روی صحنه آورد، تماشاچیان نیز با او همراهی کرده و شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند.این حرکت احمد علی که در میان جوانان و دانش‌آموزان عرب‌زبان طرفداران و دنبال‌کنندگان زیادی دارد، مورد توجه مردم قرار گرفته و او را نزد بسیاری محبوب کرده است.
کاربران توییتر درباره او نوشته‌اند: خواننده مصری در ابتدا با پوشیدن چفیه و بعد با نمایش پرچم فلسطین در مراسمی در پاریس، حمایتش از فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس را نشان داد. /ایسنا

اجرای معتمدی در یک جشنواره بین‌المللی
خواننده شناخته‌شده موسیقی ایرانی، طی روزهای گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره فز مراکش به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی پرداخت.محمد معتمدی که برای سومین بار است در این جشنواره موسیقایی حضور پیدا می‌کند، در اجرای افتتاحیه همراه با یک ارکستر بزرگ به اجرای برنامه پرداخت. این در حالی است که اجرای یک قطعه آوازی از دیگر بخش‌های برنامه اجراشده توسط محمد معتمدی بود که پیش‌روی مخاطبان و شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
محمد معتمدی که در روزهای پیش‌رو فصل تازه کنسرت‌های خود را در تهران و تعدادی دیگر از شهرستان‌ها آغاز می‌کند،در این دوره از جشنواره موسیقی فز که ازجمله جشنواره‌های معتبر موسیقی کشورهای منطقه است، حضور دارد. هنرمندانی از کشورهای لبنان، مراکش، اسپانیا، فلسطین، فرانسه و هلند در این جشنواره به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند. این رویداد یادشده بعد از مدت‌ها توقف در برگزاری به دلیل کرونا میزبان مخاطبان است./مهر

فقط می‌دانیم چگونه بنویسیم
محمد خسروی‌راد، نویسنده و منتقد در مراسم رونمایی از کتاب جدید مرحوم سعید‌تشکری با بیان این‌که برخی از قصه‌های امروزی صرفا به اماکن و اتفاقات و افراد می‌پردازند و عمق و اثر خاصی را در خود جای نداده‌اند، گفت: دغدغه ادبیات ما از زمان جدا شدن از برهه طلایی‌اش، تنها پیدا کردن یک ظرف مناسب است اما ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بخواهیم حرفی بزنیم و ندانیم چگونه، چراکه برخی از ما نویسندگان اصلا حرفی برای گفتن نداریم که بخواهیم دنبال ظرف مناسب آن باشیم. رابطه ظرف و مظروف ما قرابتی ندارد. مادام که حرفی برای گفتن نداشته باشیم و تحت تاثیر آثار ۲۰۰ سال گذشته باشیم و در رمان و داستان کوتاه گیر کرده باشیم، راه به جایی نمی‌بریم. فقط می‌دانیم چگونه بنویسیم، نمی‌دانیم چه بنویسیم و صرفا مطالب غرب را بازنویسی می‌کنیم. در ادبیات غرب صناعت هنری اتفاق افتاده نه خلق هنری اما ما داریم یک مجسمه را تکه‌تکه می‌سازیم، یک بار دست آن مجسمه و بار دیگر سر آن را، بنابراین اثر ما همگن نمی‌شود./فارس

تقدیر از پیشکسوت ۱۰۷ساله موسیقی
با دستور تسریع ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور ​به خضر قادری‌گرماوی، هنرمند پیشکسوت ۱۰۷ساله موسیقی اقوام و از اساتید موسیقی فولکلور، مدرک درجه یک هنری این هنرمند صادر شد.
در پی سفر اخیر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ به استان آذربایجان‌غربی و دیدار وی با خضر قادری‌گرماوی در روستای باغی از توابع سردشت، وزیر فرهنگ دستور تسریع ویژه برای اعطای مدرک درجه یک هنری این هنرمند پیشکسوت از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را صادر کرد. این مدرک پس از بررسی‌های لازم از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور صادر شد.
خضر قادری‌گرماوی در چهار حوزه هنر کردی بیت‌خوانی، حیران، لاوک و شمشال‌زنی خبره است./جام‌جم