فناوری به‌روز با هاست ایران

نوآوران شبکه سبز مهرگان، یکی از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ساخت و فراهم سازی سایت و سامانه‌های آنلاین کسب و کار

فناوری به‌روز با هاست ایران

این روزها کسب و کارهای کوچک و بزرگی وجود دارند که به وسیله تکنولوژی باید خود را به‌روز کنند و این امر نیاز به شرکت‌هایی مانند هاست ایران دارد که وظیفه‌اش تأمین زیر ساخت سایت و سامانه‌های آنلاین کسب و کارهای مختلف است. هاست ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه کنندگان خدمات زیرساخت میزبانی وب و ثبت دامنه در ایران، فعالیت خود را در سال 81 با هدف نهادینه کردن استفاده از فناوری اطلاعات و ارائه خدمات پایدار، مطمئن و با کیفیت، آغاز و با ثبت شرکت با نام نوآوران شبکه سبز مهرگان در 1386/06/19 به صورت رسمی تأسیس شده است. فرشاد اسماعیلیان، مدیرعامل این مجموعه است که پای گفت‌وگوی او نشسته‌ایم.

 ثبت شرکت
مجموعه‌«هاست ایران» به‌عنوان یک شرکت دیتا سنتر، تمام زیرساخت فناوری اطلاعات جهت ساخت یک سایت و سامانه آنلاین را فراهم می‌کند. اسماعیلیان درخصوص نحوه ایجاد شرکت به جام‌جم گفت: «طی ۱۸ سال گذشته شرکت خاصی در حوزه هاستینگ وجود نداشت و من برای رفع نیاز و توسعه فعالیت‌های خانوادگی‌مان این شرکت را تأسیس کردم. می‌توانم بگویم به‌صورت رسمی از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کردیم و قبل از آن فقط برای استفاده خانوادگی بود. چیزی که بیشتر مرا ترغیب کرد، افزایش مشتری و تراکنش‌ها بود که در سال 86 حدود ۷۰۰ مشتری حقیقی و حقوقی داشتیم. آن زمان من و دیگر دوستان نزدیکم کارها را انجام می‌دادیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای توسعه و گسترش کار اقدام به تأسیس و ثبت شرکت کنیم. در ثبت و تأسیس شرکت بیشترین کمک را پدرم انجام داد.»
 مشتریان حقوقی و حقیقی
اسماعیلیان درباره انواع مشتری‌های حقوقی و حقیقی خود به جام‌جم گفت: «در بحث شناسایی این نوع از مشتریان، مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد به عنوان مثال، بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها کارهای خود را به یک شخص مخصوص واگذار می‌کنند تا کارهای سایت و این‌چنینی آنهارا انجام دهند از همین رو آنها با یک حساب کاربری حقیقی یا همان غیر شرکتی از ما خدمات تحویل می‌گیرند و به همین دلیل می‌توانم بگویم حدود 90درصد مشتری‌های ما حقیقی و غیرشرکتی و بقیه، حقوقی و شرکتی هستند.
 ما از دانشگاه‌ها تا کسب و کارهای خانگی کوچک و متوسط و بزرگ مشتری داریم. حتی بعضی بانک‌ها از ما خدماتی را دریافت می‌کنند و همچنین بزرگ‌ترین سایت‌های دانلودی یا همان بارگیری محتوا نیز مشتری‌های ویژه شرکت ما هستند. باعث خوشحالی است که شرکت ما با کسب و کارها و موقعیت‌های مختلف بزرگ کشور کار می‌کند.» 
وی درباره نحوه عضویت در سایت شرکت گفت: «خدمات ما سلف سرویس است و هر مشتری می‌تواند با یک کد ملی معتبر به‌صورت رایگان عضو شود اما به هرحال بعد از آن برای دریافت خدمات ویژه نیاز به پرداخت هزینه است.»
به چه حمایتی نیاز دارید؟
یکی از سؤالات همیشگی ما از مجموعه‌هایی که در بستر طرح نشان ایرانی به دنبال معرفی کار خود هستند، پرسش در خصوص چالش‌های پیش رو و حمایت‌های مورد نیازشان است. اسماعیلیان مدیرعامل ‌هاست‌ایران در این زمینه به جام‌جم گفت: «در مرحله اول در حوزه خدمات ابری بیشتر به دنبال آموزش نیروی متخصص و مشتری هستیم. با وجود توسعه دستگاه و خدمات‌مان بیشتر توان و انرژی خود را این روزها روی آموزش به مشتریان گذاشته‌ایم که بتوانند به‌خوبی از محصولات استفاده کنند پس در مرحله اول به نیرویی نیاز داریم که متخصص در فضای ابری باشد که بتواند به مشتری‌ها کمک کند. 
در مرحله دوم، دغدغه و نیاز مهم مالی است که بعد از واگذاری تأمین فضای ابری به‌شدت در فشار بحث مالی قرار می‌گیریم و به همین دلیل امری مهم به شمار می‌رود.
از نظر تأمین و حمایت هیچ مشکلی نداریم فقط بحث دستگاه‌های دیتا سنتری است که متاسفانه بیش از ۳۰ درصد قیمت معمولی آنها را خریداری می‌کنیم و این بحث فشار زیادی به ما وارد می‌کند. به صورت تیتروار می‌شود بحث مالی و فرهنگ سازی و نیروی آموزشی.»

وجه تمایز شرکت 
شاید شما برای فعالیت‌های شخصی یا کاری خودتان سراغ یکی از مجموعه‌های ارائه کننده زیرساخت سایت و امثال آن رفته باشید. پس حتما برایتان مهم است که بدانید مزیت ‌هاست‌ ایران نسبت به سایر رقبایشان چیست. اسماعیلیان در این زمینه توضیح داد: «به‌طور خلاصه، هاست ایران یک مجموعه متشکل از قدمت، اصالت و اعتبار است. اخیرا توانسته‌ایم با به روز کردن خدمات‌مان موفق به ثبت برند دانش بنیان شویم. اما نکته دیگر که ما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند، وجود دیتا سنترهای فیزیکی است ،یعنی شرکت‌هایی که همکار ما هستند، معمولا دیتا سنتری ندارند و از جاهای دیگری آن را تهیه می‌کنند. همچنین جدا از این موارد ، تیمی متشکل از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای داریم که ۲۴ساعته می‌توانند به مشتریان پشتیبانی ارائه کنند و این شرکت هر لحظه از شبانه‌روز زیرساخت‌ها و خدمات مشتری‌ها را در جهت سهولت کار به روز می‌کند.» وی درباره جذب افراد به این کار گفت: «حدود 70نفر پرسنل داریم که در تیم‌ها و بخش‌های مختلف پاره وقت و تمام وقت کار می‌کنند.هم‌‌اکنون در همه حوزه‌های شرکتمان (برنامه‌نویسی، فضای ابری، پشتیبانی و...) جذب نیروی کار داریم البته نه به‌صورت کارآموز.»

برخی از آخرین دستاوردها
راه اندازی زیرساخت یکپارچه ابری برای ارائه IAAS و CDN
مهاجرت سرویس‌ هاست اشتراکی روی زیرساخت ابر
افزودن پنج لوکیشن خارج برای سرور مجازی ابری
رونمایی از سرویس‌هاست فریم ورک
رونمایی از DNS ابری رایگان
همکاری تجاری با ایران نوآفرین و راه‌نوآوری برای حمایت از کسب‌وکارها
همکاری با ابردراک و زیبال
توسعه سرویس کلاس مجازی
نوسازی و توسعه دیتاسنتر اختصاصی ‌هاست ایران
نیروی انسانی 75 نفر، مشتریان 90000+

امیرحسین علی‌نیافر - نشان ایرانی برتر