دعوا سر نخواستن

دعوا سر نخواستن

استقلال که قهرمان شد هوادارانش رویای این را داشتند که تیمشان فصل آینده با همین فرهاد مجیدی درخشان‌تر ظاهر می‌شود. اما چند روزی بیشتر نگذشت تا متوجه شدند فرهاد با یک تیم اماراتی توافق کرده است. بلافاصله گزینه درخشانی به نام جواد نکونام روی میز مدیران استقلال قرار گرفت اما کلی اما و اگر بر سر راه این ماجرا قرار گرفت تا هواداران استقلال شاهد داستان طولانی‌تری در زمینه انتخاب سرمربی جدید تیم شوند. بعد از این‌که نام‌هایی مثل نکونام و استراماچونی هم نصفه و نیمه منتفی شدند گزینه‌ها به نام‌های دیگری مثل مهدی رحمتی و رضا عنایتی هم تقلیل یافت.

تنها نکته امیدوارکننده در این میان، گزینه‌ای به نام گابریل پین بود یک مربی با‌دانش ایتالیایی که به مجیدی کمک شایانی در راه قهرمانی استقلال در فصل اخیر کرد. پین دستیار مجیدی بود اما اکنون احتمالاتی در رابطه با سرمربی شدن او  برای فصل بعد وجود دارد. اما در این میان گزینه‌هایی مثل رحمتی و عنایتی گام‌هایی رو به عقب برای تیم محسوب می‌شود. رحمتی که هدایت آلومینیوم اراک را بر عهده دارد و عنایتی هم در فصل گذشته سرمربی هوادار بود. فعلا مدیران استقلالی به هر گزینه خارجی و داخلی چنگ می‌زنند. 
 تفاوت‌ های رضا و فرهاد
اگر بخواهید منصفانه به کارنامه عنایتی و مجیدی به عنوان بازیکن در استقلال دقت کنید متوجه می‌شوید رکوردهای درخشانی که رضای آقای گل از خود بر جای گذاشت فاصله قابل توجهی دارد با آنچه که فرهاد مجیدی از خود بر جای گذاشت. 
اما این دلیل نمی‌شود این رکوردها یک مربی موفق‌تر از عنایتی نسبت به مجیدی به وجود بیاورند. رضا‌عنایتی و فرهاد مجیدی هر دو 46ساله هستند اما عیار مجیدی در مربی‌گری از عنایتی بالاتر است. محبوبیت این دو هم قابل مقایسه نیست. هر‌چه باشد مجیدی کاری کرد کارستان و استقلال را بعد از 9سال قهرمان لیگ برتر کرد. اما عنایتی در عرصه مربی‌گری چه کار کرده است؟ کل سابقه او در مربی‌گری به حضوری خالی از موفقیت در تیم‌هایی مثل صبا، سیاه‌جامگان، پاس، قشقایی شیراز و حالا هوادار برمی‌گردد. با این اوصاف، هواداران استقلال نباید ناراحت باشند که چرا تیمشان از مجیدی به عنایتی می‌رسد؟
 همین حالا شروع کن!
ابتدا نام رضا عنایتی به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری استقلال برای فصل بعد مطرح شد اما مخالفت و نارضایتی شدید هواداران تیم آبی که اوج گرفت خبر به گونه دیگری منعکس شد: عنایتی قرار است دستیار سرمربی بعدی و فصل آتی استقلال باشد. این‌گونه فشار و نارضایتی هواداران اصل یک خبر را تغییر می‌دهد، به این ترتیب که گزینه سرمربی‌گری به گزینه دستیاری تبدیل می‌شود. البته رضا عنایتی جلسه‌ای هم با آجورلو داشت و آنقدر نسبت به سرمربی شدنش اطمینان داشت که پست‌هایی مشکوک در صفحه رسمی خود منتشر کرد که حاکی از آغاز کارش با استقلال بود. اما این باز هم پایان ماجرا نیست. عنایتی در میان گزینه‌های ریز و درشت استقلال برای سرمربی‌گری فصل آینده با واکنش متفاوت‌تری از سوی هواداران روبه‌رو شد. در واقع باز هم شاهد یکی دیگر از همان حملات مجازی تند و تیز و البته توام با طنز و شوخی بودیم. سوژه هم این‌بار کسی نبود جز رضای آقای گل. 
 منتظر یک خارجی باشید
آخرین اخبار از باشگاه استقلال این است که یک خارجی سرمربی فصل آینده این تیم خواهد بود. البته امیدواریم این خارجی نه از جنس امثال وینفرد شفر باشد و نه آندره‌آ استراماچونی. اولی که چیزی به استقلال اضافه نکرد و دومی هم حضوری کوتاه مدت در استقلال داشت و حتی به میانه راه نرسیده تیم را رها کرد و رفت. شگفت‌انگیز این‌که همین استراماچونی در بلوای انتخاب سرمربی جدید باز هم یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی بود. 
استقلال در رابطه با انتخاب سرمربی جدید بیانیه‌ای صادر کرده که بخشی از آن به این شرح است: «مذاکره با گزینه‌های مختلف جهت هدایت تیم استقلال با هدف ورود قدرتمند به فصل آینده با دقت فراوان در حال انجام است. این انتخاب حتما با لحاظ تمام جوانب و بر مبنای تداوم قهرمانی استقلال و حضور قدرتمندانه در فصل آینده صورت خواهد گرفت.»
البته باشگاه استقلال هیچ نامی از گزینه‌ها نیاورده است اما گزینه خارجی اصلی‌ترین هدف مدیران باشگاه استقلال است. البته خوب می‌دانیم یکی از همین گزینه‌های خارجی گابریل پین دستیار مجیدی در فصل گذشته بود. پین تاثیر تمام عیاری بر روی قهرمانی آبی‌ها داشت و احتمالات می‌گویند قرار است از دستیار به سرمربی ارتقا پیدا کند. 
 رحمتی در آلومینیوم ماندنی شد
اینطور که به نظر می‌رسد هواداران استقلال حداقل از ناحیه مهدی رحمتی باید آسوده خاطر باشند چرا که این مربی به استقلال نمی‌آید. نام او به عنوان سرمربی آینده استقلال مطرح شده بود که این باعث نگرانی بسیاری از هواداران شد. البته رحمتی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان سابق استقلال است اما مشکل بزرگ این است سابقه چشم‌گیری به عنوان سرمربی در فوتبال ایران ندارد. 
چیزی که خیال هواداران را راحت کرد این است که او در تیم آلومینیوم اراک ماندنی شد و به این ترتیب یک فصل دیگر در این تیم ماندنی است. 
فضای مجازی
بسیاری از واکنش‌های مجازی به عنایتی این است که به استقلال نیاید چون در حد این تیم نیست.نکته بسیار جالب این است که مهم‌ترین کلیدواژه نسبت به سرمربی شدن رضا عنایتی کلمه «نیا» است. او «نیا»ترین گزینه تاریخ باشگاه استقلال به شمار می‌رود. نه این‌که دلش نخواهد بیاید، موضوع این است که هواداران نمی‌خواهند و حالا او با فاصله «نیا»ترین گزینه تاریخ باشگاه است. هواداران استقلال هرگز به هیچکس به اندازه رضا عنایتی «نیا» نگفته‌اند.  مرور برخی از این واکنش‌های مجازی خالی از لطف نیست. 
رضای آقای گل، الان اصلا وقت خوبی برای اومدن نیست
جون هر کی دوست داری نیا
تو رو سر جدت نیا استقلال
به عنوان سرمربی فعلا نیا، نذار بازیچه دست هیچکس بشی و از قلب هوادار بیرون بری
آقا رضا نیا، راضی به زحمت نیستیم
آقای گل قلب مایی اما برا سرمربی گری استقلال نیا 
داداش هر چی تو میگی فقط نیا استقلال
آقا رضا الان وقت اومدنت نیست. هم خودت میسوزی هم تیم آسیب میبینه.
بلای حمید استیلی سرت میاد از هفته اول هو میشی
همه منتظرن زمین بخوریم. کاری نکن که باعثش تو باشی
نیا، فقط نیا

رضا پورعالیگروه ورزش