به روایت قهرمانان

به روایت قهرمانان

14 بهمن ماه سال گذشته و در روزهای آغازین چهلمین جشنواره فیلم فجر، صفحات ویژه‌ای درباره فیلم هناس تدارک دیدیم؛ گفت‌و‌گوهای اختصاصی با بهروز شعیبی بازیگر نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد و شهره پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد که فیلم هناس با نگاهی به زندگی او و همسر شهیدش ساخته شد. اینجا و طی یک فلاش بک، نقبی به آن دو مصاحبه می‌زنیم و بخش‌هایی از حرف‌های آقای شعیبی و خانم پیرانی را بازگو می‌کنیم. 

شهره پیرانی:  این فیلم هم زندگی من است و هم زندگی همه همسران شهدا و زندگی همه همسران افرادی که زندگی آنها به دلایلی امنیتی است؛ همسرانی که شغل‌های امنیتی دارند و مجبورند چیزهایی را مخفی کنند. خیلی از جزئیات فیلم، به این شکل در زندگی من نبوده، اما به قول آقای شفاه حقیقتی از زندگی من در صحنه‌های این فیلم است.
حتی قبل از این که خانم زارعی بخواهد این نقش را بازی کند، بازی و شخصیت ایشان را دوست داشتم. به نظرم ایشان نقش را با وجود «هم من است و هم من نیست» خیلی خوب درآورده و من از ماحصل کار لذت می‌برم. نه تنها من بلکه تمام زنانی که در شرایط من هستند، با این نقش و این بازی ارتباط برقرار می‌کنند؛ زنی که می‌جنگد برای این که زندگی‌اش را حفظ کند، اما در عین حال به نقطه و دیدگاه تازه‌ای می‌رسد.
بهروز شعیبی: مهم‌ترین ویژگی که هر شهیدی برای من دارد، این است که انسانی از همین سرزمین با خصلت‌هایی شبیه بقیه است. تنها یک لحظه تصمیم‌گیری و یک پایان باعث می‌شود که تبدیل به یک شخصیت ویژه شود. این تصمیم که من فارغ از هر چیدمانی باید پای کشورم بایستم و مثل بقیه مردم خدمت کنم، یک پایان خاص برای ایشان ساخت و همین پایان خاص او را تبدیل به شهیدی کرد که ما امروز تلاش داشتیم برایشان فیلم بسازیم.