از تصویب بسته پیشنهادی مسکن تا حضور پرقدرت در جام‌جهانی

گزارش «جام‌جم» از حاشیه جلسه هیات دولت

از تصویب بسته پیشنهادی مسکن تا حضور پرقدرت در جام‌جهانی

اعضای هیات دولت دیروز براساس روال چهارشنبه‌ها، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش جام‌جم، تخصیص ۲۷هزارمیلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی  و رد شایعه بازگشت ارز ۴۲۰۰تومانی بخشی از صحبت‌های سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه را تشکیل می‌دهد.
وی  با رد برخی اخبار مبنی‌بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز ۴۲۰۰تومانی اظهار کرد که بازگشت ارز ۴۲۰۰تومانی درست نیست و چیزی به‌نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه‌التفاوت ریالی را پرداخت نماید که این فقط برای گندم و دارو است.
میرکاظمی درخصوص رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: برای رتبه‌بندی معلمان 6000میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته و قبل از رسیدن پایان ماه انجام می‌شود. وی مبلغ بودجه را ۳۸هزارمیلیارد اعلام و اضافه کرد: برای رتبه‌بندی منابعی در نظر گرفتیم که براساس سقف بودجه امسال این منابع پرداخت می‌شود.
 بسته پیشنهادی ساماندهی مسکن در دولت تصویب شد
سخنگوی دولت هم با حضور در حیاط دولت گفت بسته پیشنهادی وزارت راه‌وشهرسازی برای ساماندهی مسکن، در نشست امروز(چهارشنبه) هیأت‌وزیران تصویب شد.
علی بهادری‌جهرمی همچنین خبر از تصویب لایحه مبارزه با راهزنی دریایی با پیشنهاد وزارت دادگستری در نشست امروز هیأت وزیران داد. وی تصریح کرد: بحث‌های تعقیب و چگونگی دستگیری متهمان و همچنین موضوعات نظارتی در این لایحه گنجانده شده که امیدوارم به تصویب مجلس برسد.
 با آمادگی کامل به جام‌جهانی می‌رویم 
سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان یکی دیگر از وزرایی بود که با حضور در جمع با بیان این‌که  تیم ملی فوتبال با آمادگی کامل به جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌رود درباره این‌که آیا اقدام فدراسیون فوتبال در برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در این زمان درست بوده است، گفت: ۵۲ فدراسیون و بیش از ۵۰ انجمن ورزشی داریم که هرکدام سازمان لیگ، امور باشگاه‌ها، سهمیه، انتخابی المپیک و... دارند که به‌طور طبیعی چالش‌هایی وجود دارد. سجادی ادامه داد: برداشت اقبال عمومی مردم از فوتبال ما برداشت منطقی است و فراز و فرودها و ضعف و قوت را می‌دانند. فوتبال رو به رشد بوده و توسعه یافته است.
وی اظهار داشت: در کنار آن تدابیر مدیریتی و شرایط خاص هم هست گاهی نقص داریم. فدراسیون فوتبال در دوره سرپرستی است و قرار است شهریور انتخابات فدراسیون برگزار شود. اهم کارهای واجب و اجرایی با فدراسیون است.
 متروپل از مرحله بحران خارج شده است
 احمد وحیدی، وزیر کشور که این روزها نامش به دلیل خدمات و حضور پررنگی که در آبادان داشته است به نوعی به متروپل گره خورده است درباره آخرین وضعیت این ساختمان گفت متروپل از مرحله بحران خارج شده و در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. آنها براساس قراردادی که بسته شده، ادامه کار را دنبال می‌کنند.
وزیر کشور همچنین در رابطه با اجرای قانون عفاف و حجاب و اظهارنظرهای پیرامون آن گفت: موضوع زیست عفیفانه در کشور موضوع بسیار جدی است و حتی اگر عزیزانی که ممکن است حجاب کاملی نداشته باشند و حجاب‌شان نقص داشته باشد به نظام و اسلام وابسته و علاقمند باشند اما زمانی ممکن است برخی از سر غفلت حجاب خود را رعایت نکنند که با تذکر مشفقانه، آن را اصلاح می‌کنند.
وی در رابطه با خفت‌گیری و امنیت عمومی به‌جای برخورد با حجاب تاکید کرد: این هم از وظایف نیروی انتظامی است اما انجام یک وظیفه معنای آن را ندارد که وظیفه دیگری زمین بماند. نیروی انتظامی در این موارد هم قاطعانه برخورد می‌کند که نمونه آن سرقت از صندوق‌های سپرده بانک‌ملی بود که در کمترین فرصت ورود کردند. امنیت ما بسیار خوب است و افراد تلاش‌های مختلفی دارند که به همه آنها توجه می‌کنند.