ایجاد 5یگان جدید پهپادی در نزاجا

ایجاد 5یگان جدید پهپادی در نزاجا

به گزارش جام جم، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح روز چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر که در ستاد هوانیروز برگزار شد، گفت: امروز ساختار عوض شده و در تلاش هستیم تا سلاح و تجهیزات‌مان نیز مطابق با تغییر ساختاری ارتقا یابد و بر همین اساس نیز به سمت سلاح‌های دورزن و دقیق‌زن در حال حرکت هستیم.

امیر حیدری با بیان این‌که امروز یکی از ارکان اصلی پیشرفت تسلیحاتی در نزاجا ورود به عرصه پهپادی است، یادآور شد: باید گفت از چندی قبل پیشرفته‌ترین پهپادها در خدمت نزاجا هستند که آثار آن در پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش دیده شد و پهپاد کروز و پهپاد حیدر نزاجا به رخ جهانیان کشیده شد و جهان با دیدن قدرت پهپادی ارتش، انگشت به دهان ماند. 
وی تصریح کرد: ما پیشنهاد تشکیل پنج گروه پهپاد را به سلسله مراتب فرماندهی داده‌ایم و برای این کار درخواست نیروی جدید نکرده‌ایم بلکه با همان ظرفیت‌های پیشین به دنبال ایجاد پنج یگان جدید پهپادی در سطح نزاجا هستیم.  وی تصریح کرد: امروز نیروی زمینی برای دفع هر خطر و تهدید در هر سطح و مقیاسی آمادگی دارد و این توانمندی را در رزمایش فاتحان خیبر نشان دادیم. امروز بالگردهای ما از قدرت ناوبری و مقابله به مثل در شب برخوردارند و برد آتش ما تا شعاع 20کیلومتری افزایش یافته‌است.
فرمانده نزاجا گفت: امروز قدرت زرهی ما انباشته شده و تانک‌های ما اورهال شده و آماده نبرد هستند، توپخانه ما نیز آماده است. قدرت توپخانه ما امروز بالاترین قدرت را در سطح خاورمیانه دارد و البته باید برای هوشمند کردن حوزه توپخانه تلاش کنیم.