مقام معظم رهبری توصیه‌ای درباره سرمربی تیم‌ملی نداشته‌اند

مقام معظم رهبری توصیه‌ای درباره سرمربی تیم‌ملی نداشته‌اند

بعد از موفقیت تیم‌ملی والیبال ایران با بهروز عطایی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها، پیامی در صفحه رسمی مقام معظم رهبری منتشر شد که حواس‌ها را سمت فوتبال برد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سال 98 در دیدار با اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان که قهرمان جهان شده بودند، با اشاره به موفقیت عطایی، تاکید کردند: «نکته‌ای که همیشه در ذهن بود اهمیت سرمربی ایرانی است. اعتقاد من همیشه این بوده. یک وقتی هم برای فوتبال یک سرمربی ایرانی بود که وقتی آمدند پیش من تشکر کردم که یک سرمربی ایرانی گذاشته شده. واقعا هم عقیده من این است. واقعا معتقدم که شایسته است برای کشور ما که در ورزش، سرمربی‌های باشگاه‌ها، (مسؤولان) فدراسیون‌ها و مجموعه‌ها ایرانی باشند. از این‌که الحمدا... یک سرمربی ایرانی و همکارانش توانسته‌اند این جوان‌ها را به اینجا برسانند، من خیلی خوشحال هستم. ان شاءا... موفق باشید و پیشرفت کنید.»
با انتشار این بیانات در صفحه رسمی مقام معظم رهبری، عده‌ای اشتباه برداشت کردند که نظر ایشان انتخاب سرمربی ایرانی برای نیمکت تیم‌ملی فوتبال در رقابت‌های جام‌جهانی است. روز گذشته خبرگزاری ایسنا اما خبری در این زمینه منتشر کرد که بسیار مهم بود. این خبرگزاری نوشت: «در پی برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برای به‌کارگیری مربی داخلی برای تیم‌ملی فوتبال کشورمان اعلام شد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌ای درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال نداشته‌اند.»