روزشمار

روزشمار

14 جولای 1951
اولین قاب رنگی ورزش در تلویزیون

برای آن‌که بدانیم اولین فیلم رنگی از یک اتفاق ورزشی مربوط به چه رشته‌ای بود، باید به 14 جولای سال 1951 برگردیم. دقیقا 71 سال پیش در چنین روزی شبکه سی.‌بی‌.اس آمریکا مسابقات اسب‌سواری را برای اولین‌بار به صورت رنگی پخش کرد. این مسابقات در باشگاه مون‌مانث‌پارک در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد. 

14 جولای 2018 
رویای ناتمام ویلیامز

مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2018 و در بخش زنان، یک چهره خاص داشت. سرنا ویلیامز بعد از گذشت 10 ماه از به دنیا آمدن فرزندش برای اولین‌بار دوباره به دنیای تنیس برگشته بود. تا پیش از شروع مسابقات، خیلی‌ها می‌گفتند سرنا دیگر نمی‌تواند همچون گذشته به مراحل پایانی برسد و منتظر حذف زودهنگام او بودند. اما او توانست به بازی فینال برسد تا مقابل آنجلیکا کربر آلمانی قرار گیرد. تنها بدشانسی سرنا این بود که کربر در بهترین روزهایش به سر می‌برد و فقط با واگذاری یک ست به بازی فینال رسیده بود. سرنا که تا قبل از این در 23 گرنداسلم به قهرمانی رسیده بود، می‌خواست با قهرمانی در این بازی‌ها به رکورد مارگارت کورت برسد. اما تنیسور آلمانی توانست در دو ست پیاپی به پیروزی برسد و بعد از اشتفی گراف در سال 1996، به دومین تنیسور زن آلمانی تبدیل شود که در ویمبلدون 
به قهرمانی می‌رسد. 

14 جولای 2019
قهرمانی جوکو در طولانی‌ترین فینال ویمبلدون

به زعم بسیاری از کارشناسان و طرفداران تنیس، یکی از زیباترین و هیجانی‌ترین بازی‌های این ورزش در چند سال اخیر در فینال مسابقات ویمبلدون سال 2019 رقم خورد. نواک جوکوویچ صرب و راجر فدرر سوئیسی بعد از پشت سر گذاشتن رقبای خود به این بازی رسیده بودند و خیلی‌ها شانس قهرمانی فدرر را بیشتر می‌دانستند. این بازی هیجان‌انگیز 4 ساعت و 57 دقیقه طول کشید تا عنوان طولانی‌ترین بازی فینال در تاریخ ویمبلدون را به خودش اختصاص دهد. نوله در رقابتی نفس‌گیر و در حالی که بازی به ست پنجم کشیده بود، توانست 3 بر 2 استاد سوئیسی دنیای تنیس را شکست دهد تا به پنجمین قهرمانی‌اش در ویمبلدون و شانزدهمین قهرمانی‌ در گرند اسلم‌ها برسد. نکته تلخ برای هواداران فدرر این بود که او در سه فرصت می‌توانست به قهرمانی برسد اما صربیناتور اجازه چنین کاری را به او نداد.