تشریح قتل آتشین همسر در جلسه دادگاه

تشریح قتل آتشین همسر در جلسه دادگاه

مرد میانسال که همسرش را به آتش کشیده بود، در جلسه دادگاه به تشریح این جنایت آتشین پرداخت.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، این پرونده بهار سال گذشته و با انتقال پیکر نیمه‌جان زنی به یک مرکز درمانی در قرچک استان تهران تشکیل شد. زن 42 ساله به نام لیلا که دچار سوختگی 75 درصدی شده بود، در همان تحقیقات ابتدایی و در حالی که به سختی صحبت می‌کرد، گفت‌: «شوهرم مرا به آتش کشید.»
تلاش پزشکان برای نجات جان این زن ادامه داشت اما او بعد از یک هفته بر اثر عفونت‌های ناشی از سوختگی جان‌ باخت. 
در ادامه همسر 50 ساله او به نام شاپور دستگیر شد که در ابتدا منکر آتش زدن همسرش شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل لیلا اقرار کرد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد‌. متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت‌. 
ابتدای جلسه مادر لیلا برای قاتل دخترش درخواست قصاص کرد. سپس دختر مقتول هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: مادرم مرگ دردناکی داشت اما راضی به قصاص پدرم هم نیستم ولی نمی‌خواهم او بدون مجازات آزاد شود. شرایط روحی سختی دارم و نمی‌توانم تصمیم درستی بگیرم.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به مرد همسرکش از او خواست از خود دفاع کند که مرد میانسال اظهار کرد: من و همسرم از همان روزهای اول زندگی مشترکمان با هم اختلاف و درگیری داشتیم و گاهی به دعوا و کتک‌کاری کشیده می‌شد. با تولد دخترمان اوضاع بدتر شد اما به خاطر او به زندگی مشترکمان ادامه دادیم. روز قتل، از سر کار به خانه آمدم و او چای سرد جلویم گذاشت که سر این موضوع دعوایمان شد. از پمپ بنزین یک بطری بنزین آورده بودم در باک موتورم بریزم اما در اوج عصبانیت آن را روی سر لیلا ریختم و فندک زدم. خیلی زود پشیمان شدم و پس از خاموش کردن او را به بیمارستان رساندم اما تلاش پزشکان فایده‌ای نداشت و او مرد .باور کنید قصد یتیم کردن دخترم را نداشتم و به دلیل یک لحظه اشتباه باعث مرگ همسرم شدم.
پس از دفاعیات متهم به قتل و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.