خسروی‌وفا رای اعتماد گرفت

در پایان رقابت میلیمتری نامزدها در انتخابات کمیته ملی المپیک

خسروی‌وفا رای اعتماد گرفت

تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک بالاخره مشخص شد. انتخاباتی جنجالی که برگزاری آن بیشتر از هفت ماه به طول انجامید اما در نهایت روز گذشته با اما و اگر بسیار برگزار شد. ریاست کمیته ملی المپیک در دوره کنونی به عهده صالحی امیری بود؛ چهره‌ای با نفوذ و سیاسی که از بدنه اصلاحات به شمار می‌رود. صالحی امیری گر چه بسیار مشتاق بود در این دوره نیز روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک بنشیند ولی شرایط برایش فراهم نشد تا موافقت مسئولان بالادست را برای ادامه کار در این نهاد تاثیر‌گذار ورزش کشور بگیرد. با انجام انتخابات دیروز، محمود خسروی‌وفا که از مدیران قدیمی و با‌سابقه این حوزه است، به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

رقیب اصلی خسروی‌وفا در این انتخابات، مهدی علی‌نژاد بود؛ مدیری جوان که ریاست فدراسیون ووشو و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه دارد. علی‌نژاد که به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون ووشو، نامزد ریاست کمیته ملی المپیک شده بود، روزهای پرتنشی را برای شرکت در این مجمع سپری کرد. او که اختلاف نظر زیادی با مسئولان فعلی کمیته به خصوص شخص صالحی امیری داشت، ابتدا تایید صلاحیت نشد اما در ادامه و در فاصله دو روز مانده به انتخابات این مجوز را دریافت کرد. با این اتفاق مشخص شد خسروی‌وفا و علی‌نژاد رقابت تنگاتنگی بر سر کسب کرسی ریاست کمیته خواهند داشت.آنها در دور اول رای‌گیری هر دو ۲۴رای کسب کردند تا انتخابات با هیجان بیشتری در دور دوم پیگیری شود.
در دور اول رای‌گیری، افراد حاضر ۵۳ نفر بود.در دور دوم رای‌گیری تعداد شرکت‌کنندگان به ۵۵ نفر رسید و روسای فدراسیون‌های غیر المپیکی اسکواش و بولینگ و بیلیارد هم وارد مجمع شدند. رای‌گیری دور دوم نیز با حساسیتی مضاعف دنبال شد تا در نهایت خسروی وفا با نتیجه ۲۸ بر ۲۷ پیروز این میدان شود. فضل‌ا... باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی نیز از دیگر کاندیداهای ریاست بود که در دور اول بیشتر از پنج رای به دست نیاورد.
ریاست کمیته ملی المپیک برای چهار سال آینده به دست فردی سپرده شد که بدون تردید باید گفت جزو مدیران پرسابقه ورزش ایران است. خسروی‌وفا بعد از انقلاب فدراسیون جانبازان و معلولین را راه‌اندازی کرد و به طور ویژه توجه خاصی را برای این قشر از اهالی ورزش قائل شد. او در چهار دهه اخیر جدا از ریاست این فدراسیون، ریاست کمیته ملی پارالمپیک را هم به عهده داشته است.