تولید خودرو اقتصادی قابلیت رقابت با سایر خودروسازان را ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس در بازدید از نمایشگاه تحول خودرو در سالن سایپا:

تولید خودرو اقتصادی قابلیت رقابت با سایر خودروسازان را ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولید خودروهای اقتصادی با قیمت مناسب و کیفیت بالا قطعا قابلیت رقابت و عرضه در خارج از کشور را خواهد داشت و بر همین اساس باید این رویکرد را با سرعت بیشتر دنبال کرد.

 به گزارش سایپانیوز، رضا تقی پور در بازدید از سالن سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو و گفت: در این نمایشگاه فضای مناسبی فراهم شده تا کسب و کارهای حوزه صنعت در تعامل با همدیگر قرار بگیرند و مباحث فنی، اقتصادی و تعامل با هم را انجام دهند. البته در این نمایشگاه محصولات جدیدی عرضه شده و باید با شتاب بیشتری این روند همکاری و عرضه محصولات جدید دنبال شود.  تقی‌پور افزود: این نمایشگاه نمادی از مفهوم اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی است که رهبر انقلاب همواره مورد تاکید قرار داده‌اند و صنعتگران باید باقطع وابستگی و افزایش عمق تولید به دنبال افزایش تیراژ تولید و کیفیت و رضایت‌مندی مردم باشند. او در خصوص محصولات جدید عرضه شده در گروه سایپا گفت: در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی در گروه سایپا صورت گرفته و ارائه محصولات جدید قابل‌تقدیر است ولی باید با سرعت بیشتری این موارد با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی و در زمان کوتاه محقق شود و تجربه نشان داده که مردم کشورمان قدردان  هستند و با دیدن شرایط مناسب حتما از خودروسازان داخلی و محصولاتشان استقبال خواهند کرد. عضو کمیسیون صنایع مجلس، تولید اقتصادی در سایپا را امیدوار کننده دانست و گفت: در همین نمایشگاه خودروی اقتصادی تولید و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که مراحل انجام کار آن در حال اجراست ولی باید این چنین کارهایی سرعت بگیرد چرا که در حال گذار هستیم. او تصریح کرد: تاکنون در شرکت‌های خودروساز کشور، تولید صنعتی وجود نداشته و امیدوارم به زودی به شرایطی برسیم که در تیراژ تولید ثبات داشته باشیم و نیازمندی برای هر خودرویی، به کشورهای دیگر به حداقل برسد و دراین صورت کلاس کیفیت کار خودروسازان بالا خواهد رفت.
تقی پور در خصوص ارتباط گروه سایپا با شرکت‌های دانش بنیان و داخلی سازی قطعات گفت: بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان یک معادله برد- برد است و توقع است که در هر محصول جدید قابلیت نو و خلاقانه ای دیده شود و خوشبختانه در داخل کشور این پتانسیل وجود دارد. سایپا در ارتباط با دانش بنیان‌‌ها تاکنون بسیار خوب عمل کرده و امیدوارم خیلی زود خروجی این همکاری مشترک را مردم به صورت کامل ببینند و استفاده کنند.