نسخه Pdf

قدم‌قدم تا آسیا

گفت‌و‌گو با نوجوانی که اولین طلای تاریخ تالوی ووشو را در کارنامه خود دارد

قدم‌قدم تا آسیا

شاید شما هم در کودکی‌تان دوست داشتید یک ورزش رزمی یاد بگیرید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید یا به‌خاطر به‌دست آوردن مدال‌های رنگارنگ، آن را بیاموزید تا بتوانید پرچم کشور را در مسابقات جهانی بالای سر ببرید. در این صفحه با نوجوانی مصاحبه کرده‌ایم که رویاهایش را به سکوهای قهرمانی کشانده است.

سوت شروع
محمدعلی مجیری، نوجوان اهل اصفهان دارای طلاهای کشوری و برنز و نقره‌های آسیایی و... است. محمدعلی می‌گوید قبل از ورود به رشته ووشو با پسرخاله‌هایش ژیمناستیک کار می‌کرده ولی بعد از مدتی که مهارت کافی به دست آورده، وارد رشته ورزشی ووشو شده و در حال حاضر به رشته تالوی نمایشی ووشو علاقه دارد، چون از فرم حس و حال این رشته خوشش می‌آید و باعث شده امروز در این رشته ادامه دهد. درس بخش وی‌پی‌ان امکان جدایی‌ناپذیر از سنین نوجوانی است و مدرسه پای ثابت زندگی این سن‌وسال است و برای رسیدن به حداقل مدرک باید تحصیلات عمومی را گذراند. متاسفانه یا خوشبختانه مربی باشگاه محمدعلی به معدل و کارنامه‌شان بسیار حساس بوده و با شرط معدل آنها را در باشگاه ثبت‌نام کرده است. محمدعلی خوشحال است که تا حالا از باشگاه به‌خاطر معدل‌‌هایش اخراج نشده و همیشه سعی می‌کند تا بالاترین معدل را بگیرد.
قدم قدم تا آسیا 
رشته ورزشی مجیری المپیک ندارد و بالاترین مسابقه این رشته بازی‌های آسیایی است. محمد‌علی مجیری دوست دارد پرچم کشورش را در بازی‌های آسیایی بالا ببرد و دقیقا آرزویش همین است به‌علاوه این‌که دوست دارد نماینده شایسته‌ای برای کشورش ایران باشد‌. او تاکید می‌کند بازی‌های آسیایی مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ما همگی منتظر بهترین نتایج هستیم. محمدعلی مجیری دارای ۹ طلای کشوری است و در مسابقات آسیایی نونهالان یک نقره دارد و در مسابقات رده سنی نوجوانان یک طلا و یک برنز جهان را کسب کرده است. دو طلا و دو برنز جهان و سه برنز آسیا در رده سنی جوانان به دیوار افتخارات آویزان است. یک طلای جهان هم دارد که برای اولین بار در تاریخ تالوی ووشوی کشورمان توانسته است آن را به دست آورد. می‌گوید چون سنش کم بوده و نوجوان هم بوده در داخل و خارج ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ما هم برای او آرزوهای خوبی داریم.

گردآوری: فاطمه کریمی