از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چه خبر؟

از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چه خبر؟

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در «جلسه رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شورای اسلامی شهر تهران» بیان کرد: در حال پیش‌بینی تدابیری هستیم که در صورت تایید نهایی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمایشگاه به‌صورت فیزیکی در دهه آخر اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار شود.
روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داده که «جلسه رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شورای اسلامی شهر تهران» به‌منظور برگزاری هرچه بهتر سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
در این جلسه یاسر احمدوند گفت: در‌صدد هستیم تا مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ ‌شده از‌سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم؛ امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای باشد که نمایشگاه سی‌وسوم با حضور مردم، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، فرهنگ‌دوستان و ... همراه باشد.
 رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تنها متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه برای همه مردم بوده و فعالیت در‌خصوص آن کاری عظیم و ملی است، تشکیل جلسه‌ای حول محور کتاب و فرهنگ را امری قابل ستایش دانست و از حضور سازمان‌ها و نهادهای حاضر در جلسه مختص این رویداد ملی فرهنگی کشور، قدردانی کرد.
 تلاش برای برگزاری در شهر آفتاب
نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست بر فعالیت‌های فرهنگی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد و یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر خود فرض می‌داند ضمن مشارکت در برگزاری این رویداد بزرگ ملی، به همراه سازمان‌ها و نهادهای مختلف حضور فعال داشته باشد. همچنین امیدواریم شرایط لازم فراهم شود تا این نمایشگاه از دوره بعد در شهر آفتاب برگزار شود.
در ادامه این جلسه علیرضا نادعلی ‌شهرستانکی، سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام داده‌ایم و شورای اسلامی شهر تهران نیز به این امر اهمیت می‌دهد که محفل و بستری برای کتاب و مطالعه آن فراهم شود؛ از این‌رو ضرورت دارد در این‌خصوص کار بیشتری انجام شود و مسؤولیت این امر نیز بر‌عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران است. قطعا مدیریت شهری با نگاهی که دارد درخصوص این اقدام بزرگ ملی همکاری و همراهی لازم را انجام خواهد داد تا سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بهترین نحو
برگزار شود.
در بخش دیگر جلسه رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شورای اسلامی شهر تهران، همه سازمان‌ها و نهادها برای همکاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام آمادگی کردند. همچنین حاضران در جلسه نیز نظرات خود را در‌خصوص چگونگی و نوع برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه کرده و درباره نیازها، درخواست‌ها و نحوه خدمات‌دهی خود در نمایشگاه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
در پایان نیز مصوب شد کمیته‌هایی همچون کمیته فرهنگی-اطلاع‌رسانی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی، کمیته حمل‌ونقل و ترافیک با محوریت معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک، کمیته خدمات شهری و رفاهی با محوریت معاونت خدمات شهری، کمیته انتظامی-امنیتی با محوریت نیروی انتظامی و کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت با محوریت ستاد مدیریت بحران ذیل کمیسیون فرهنگی تشکیل شود و با محوریت مشخص شده فعالیت خود را اجرایی کنند. همچنین بنا شد سازمان‌ها ذیل این کمیته‌ها جلساتی برگزار کرده و به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گزارش‌هایی ارائه دهند.