بزرگان استقلال علیه یکدیگر

مروری بر مشاجره‌های سرمربی‌های استقلالی به بهانه مصاحبه تند منصوریان علیه فرهاد مجیدی

بزرگان استقلال علیه یکدیگر

 محمود فکری-فرهاد مجیدی
فکری، فصل گذشته فعالیت خود را به عنوان سرمربی استقلال آغاز کرد اما خیلی زود برکنار شد تا مجیدی جایش را روی نیمکت بگیرد. سرمربی جدا شده آبی‌‎ها اما چندی بعد، حملات تندی به فرهاد داشت و اتهاماتی به او وارد کرد. محمود فکری بدون این‌که نامی از فرهاد بیاورد با زبان بی‌زبانی از نفوذ او در فضای مجازی گفت و از این‌که با بازیکنانش مدام در ارتباط بود. فکری بعد از شکست استقلال مقابل الهلال در دبی هم مصاحبه عجیبی کرد و گفت شنیده فرهاد شب‌ها در اردوی تیمش نبوده است. مجیدی اما هیچ‌وقت جواب فکری را نداد تا آتش این جنگ شعله‌ورتر نشود.
 جواد نکونام- فرهاد مجیدی
در دوران بازیگری رفیق بودند و رفت و آمد داشتند ولی در دوران مربیگری تبدیل به کارد و پنیر شدند. البته شروع کننده مجیدی بود. بعد از شکست دو فصل قبل استقلال مقابل فولادخوزستان، فرهاد اتهاماتی از تبانی به جواد نکونام و سیدعلی داور مسابقه زد. او در پیامی در اینستاگرام نوشت: «ویلای امیردشت...!(نکونام در این شهرک لاکچری ویلا دارد)، کار در شهرداری به کمک آقای فامیل....! عضو رایگان مدرسه فوتبال....! معرف ویزای اسپانیا....! شام و ناهار در رستوران تهرانسر....! تک و تنها هستم اما هرگز مقابل بی‌عدالتی سکوت نمی کنم. مردم خیلی زود متوجه حقیقت خواهند شد.» او هشتگ فوتبال پاک را هم برای این متن برگزید.
نکونام که این طور مواقع سکوت نمی‌کند، در یک مصاحبه تلویزیونی فرهاد مجیدی را فیک خواند و علیه او حرف‌های تندی به کار برد. البته این دو در اولین فرصت که رودررو شدند، کنار هم ایستادند و عکسی به یادگار گرفتند.
 امیر قلعه‌نویی-جواد نکونام
نکونام معروف‌ترین مصاحبه عمرش را علیه قلعه‌نویی کرد. در آن مصاحبه او گفته بود ترکیب استقلال را در سفره‌خانه می‌چینند. اتهامات سنگینی هم به نزدیکان قلعه‌نویی زد و حتی از این گفت که امیر از باخت استقلال در دربی خوشحال شده بود. اختلاف آنها مربوط به نیم فصل دوم حضور جواد در استقلال بود، وقتی با اطرافیان امیر بد شده بود. قلعه‌نویی در جواب مصاحبه نکونام گفت از او شکایت می‌کند. این شکایت در نهایت به نتیجه آنچنانی هم نرسید. قلعه‌نویی رضایت داد و جواد هم به یکی از اطرافیان امیر تا ماجرا تمام شود. نکونام دو فصل قبل هم بعد از بازی گل‌گهر در پاسخ به حرف‌های قلعه‌نویی که گفته بود او از کی‌روش یاد گرفته و فقط دفاع می‌کند، سبک بازی تیم‌های امیر را به تمسخر گرفت و گفت فقط سانتر می‌کنند.
 جواد نکونام-محمود فکری
بعد از بازی رفت فولاد و استقلال در فصل گذشته، ویدئویی از محمود فکری منتشر شد که مثل بمب صدا کرد. او در این ویدئو حرف‌هایی منشوری و تند علیه نکونام و اعضای خانواده‌اش زد. خیلی زود هم کارش به کمیته اخلاق کشید و در این باره توضیحاتی داد. نکونام چند روز بعد استوری کنایه‌آمیزی منتشر کرد و نوشت: « توقع فهم و شعور از بعضی مثل اینه که پرتقال برداری دعا کنی توش موز باشه.همینقدر غیرممکن!» این دو در حال حاضر کارد و پنیر هستند و هیچ رابطه‌ای با هم ندارند. نکونام که سایه فکری را با تیر هم می‌زند!
 فرهاد مجیدی-امیر قلعه‌نویی
رابطه این دو کاملا سینوسی است. یک روز خوبند، یک سال بد. مثلا بعد از کلی دعوا و مصاحبه علیه هم، قلعه‌نویی فصل قبل مصاحبه کرد و گفت: «فرهاد مجیدی سرمایه باشگاه استقلال است و یک جلسه هم با او در هتل اوین برگزار کردیم و من تجاربم را در اختیار فرهاد گذاشتم درست مثل همان کاری که برانکو در برلین با من انجام داد.
از مجیدی می‌خواهم آرامش داشته باشد چون مربی‌گری با بازیکنی فرق دارد.» فراموش نکنید قبل از این مصاحبه، فرهاد و امیر، رابطه‌ای توفانی داشتند. مثل آن جملات معروف فرهاد در دوران دستیاری شفر در استقلال که به کنایه نوشت: «تا کی می‌خواهید استقلال جام نیاره؟ فقط می‌خواهید با شما جام بیاره؟ هواداران عزیز تا زمانی که آقایان بیرون استقلال باشن و سربازشون داخل باشگاه و مواجب بگیرشون روی سکوها باشن و تیشه به ریشه تیم بزنند استقلال قهرمان نمیشه… تا بعد...»
چندی قبل هم وقتی امیر گفت استقلال در چهار دیدار قبلی مقابل تیم او از اشتباهات داوری سود برده، فرهاد در جوابش گفت: «نظری درباره صحبت‌های قلعه‌نویی ندارم، اما فکر می‌کنم برای بردن علاوه بر عشق و صداقتِ مربیگری، نشان دادم علم مربیگری‌ هم تأثیرگذار است!»
 علیرضا منصوریان- فرهاد مجیدی
تازه‌ترین مورد در این زمینه، حرف‌های تند منصوریان علیه فرهاد مجیدی است. او بعد از شکست صنعت نفت مقابل استقلال به گلایه شدید از مجیدی پرداخت و گفت به او بی محلی کرده است. منصوریان از لفظی چون «بچه خوشتیپ» برای فرهاد استفاده کرد و گفت بی‌احترامی او یک نقطه تاریک در دوران حضورش در فوتبال بوده است.