مرگ مشکوک پسر ایرانی در ترکیه

مرگ مشکوک پسر ایرانی در ترکیه

پسر 17ساله ایرانی در مسیر مهاجرت غیرقانونی به یونان به طرز مشکوکی در رودخانه مریچ ترکیه جان باخت.

 به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل هفته گذشته خانواده‌ای که ساکن یکی از شهرهای استان فارس بودند به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمدند و بابت مرگ مشکوک پسرشان در ترکیه شکایت کردند. پدر خانواده در تحقیقات گفت: پسر 17ساله‌ام با یکی از اقوام به ترکیه رفت تا راهی یونان شود اما چند روز بعد خبر رسید براثر خفگی در رودخانه مریچ ترکیه جان باخته است. درحالی‌که پلیس ترکیه علت مرگ را خفگی در رودخانه اعلام کرده، پزشکی‌قانونی ایران با معاینه جسد اعلام کرد او به علت صدمات متعدد به بدنش جان باخته است. احتمال می‌دهم قاچاق‌برها او را کشته و به آب انداختند و از آنها شکایت دارم.
همچنین مردی که شاهد ماجرا بود در تحقیقات قضایی گفت: سه مرتبه قصد داشتم از ترکیه قاچاقی به یونان بروم که نشد. آخرین‌بار با پسر 17ساله که از اقوامم بود و قصد مهاجرت داشت به ترکیه رفتیم. آنجا به قاچاق‌برها پول دادیم و با آنها به سمت مرز یونان رفتیم. در کنار رودخانه مریچ مشغول باد کردن قایق شدیم که پسر نوجوان به سمت رودخانه رفت و بعد صدای کمک‌خواهی او را شنیدم. به سمت صدا رفتم و او را وسط رودخانه دیدم که به تکه چوبی آویزان بود. بعد هم دستش رها شد و آب او را برد و یک روز بعد جسدش پیدا شد. پسر نوجوان شناگر ماهری بود و احتمال می‌دهم قاچاق‌برها بلایی سرش آورده و او را داخل رودخانه انداخته‌اند. 
محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران  با تایید این خبر به جام‌جم گفت: تحقیقات درباره مرگ پسر ایرانی در ترکیه ادامه دارد تا معلوم شود به قتل رسیده یا غرق شده است.