فقط 3 امتیاز مهم است

رقابت سرسختانه قرمز و آبی برای قهرمانی در هفته بیست و ششم

فقط 3 امتیاز مهم است

انگار از اول هم قرار بود سرنوشت لیگ بیست‌ویکم چنین باشد که استقلال و پرسپولیس در هفته‎های پایانی آن، رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیری برای قهرمانی شکل بدهند. واقعیت را بخواهید اگر به جای پرسپولیس تیم دیگری در رده دوم با فاصله چهار امتیاز پشت سر استقلال قرار داشت، این چنین رقابت تنگاتنگ نمی‌شد اما خاصیت «سرخابی» همین است. به محض این‌که رقابت قهرمانی بین آنها آغاز می‌شود، همه چیز سفت و سخت پیش می‎رود و هیچ راه همواری هم نیست. نه استقلال کوتاه می‎آید نه پرسپولیس و همین می‎شود که هفته بیست‎و‎ششم، یعنی درست جایی در پنج هفته مانده به پایان لیگ، صحنه تمام‎عیاری از رقابت سرخابی‎ها به وجود می‎آید؛ یکی در تهران و دیگری در اصفهان.

بازی‎های امروز برای استقلال و پرسپولیس احتمالات مختلفی دارد؛ چون در فوتبال هر نتیجه‌ای ممکن است رقم بخورد. از آنجا که این احتمالات زیاد هستند، به همه آنها اشاره نمی‌کنیم اما مهم‌ترین و محتمل‌ترین احتمال، پیروزی هر دو تیم مقابل شهرخودرو و ذوب‌آهن است. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، فاصله امتیازی روی عدد چهار باقی می‌ماند. تغییر نکردن شرایط امتیازی در رده‌های اول و دوم جدول رده‎بندی با تساوی هر دو تیم هم رخ می‎دهد. اما تصور کنید استقلال ببرد اما پرسپولیس مقابل ذوب‎آهن مساوی کند. آنگاه استقلال به امتیاز 60 می‌رسد و پرسپولیس نیز با کسب یک امتیاز از این مسابقه 54 امتیازی می‌شود تا دوباره فاصله امتیازی روی عدد شش قرار بگیرد. شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن شرایط را برای آبی‎ها حتی بهتر هم خواهدکرد و فاصله را به هفت امتیاز افزایش می‌دهد. 


پرسپولیس
جان گرفتن مجدد یک رویا 

ذوب‌آهن- پرسپولیس، ساعت: 18و30دقیقه
 یحیی و شاگردانش نسبت به هفته‎های قبل بسیار امیدوارتر هستند. رویای ششمین قهرمانی پشت‌سرهم دوباره پررنگ شده‌است. اگر پرسپولیس هفته گذشته پیکان را نمی‎برد و استقلال هم در بازی با سپاهان مساوی نمی‎کرد، رویای شش قهرمانی پیاپی این چنین جان نمی‎گرفت. حالا پرسپولیس در هفته بیست‌وششم، یک مصاف خیلی مهم با تیم رده یازدهمی ذوب‌آهن دارد. مگر الان وقت کوتاه آمدن است؟ 
نکته یک: پرسپولیس بیش از دو برابر ذوب‎آهن تا اینجای لیگ گل زده‌است، آنها 36 گل و ذوب‌آهن 17 گل. 
نکته دو: دو تیم در زمینه گل خوردن هم تفاوت‌های خودشان را نشان داده‌اند. پرسپولیس 17 گل خورده و ذوب‌آهن 21 گل. 
برترین گلزن ذوب‌آهن: سعید باقرپسند با 3 گل 
برترین گلزن پرسپولیس: مهدی عبدی با 7 گل
نتیجه دیدار رفت: 2 بر صفر به سود پرسپولیس

استقلال
تفاوت‌های عمیق 
کافی است استقلال از این دیدار اصلا امتیاز نگیرد یا فقط یک امتیاز بگیرد تا تیتر بزنیم «قهرمانی به آبی نمی‎آید». حریف استقلال با 15 امتیاز، بدجوری به قعر چسبیده و واضح به نظر می‎رسد استقلال حق ندارد مقابل چنین رقیبی بدون سه امتیاز از میدان بیرون بیاید. اگر استقلال در این مسابقه امتیاز از دست بدهد، بحران تمام‎عیاری برای فرهاد و شاگردانش به وجود می‎آید. به هر حال سرنوشت فرهاد مجیدی و استقلال این است که در هفته‎های پایانی لیگ مقابل سه استقلالی قرار بگیرند. 
نکته یک: مقایسه گلزنی دو تیم تفاوت عمیق و گسترده‎ای را نشان می‎دهد. استقلال 34 گل زده و شهرخودرو 15 گل. 
نکته دو: خط دفاع دو تیم نیز تفاوت وحشتناکی دارد؛ آبی‌ها فقط 9 گل خورده‌اند اما نماینده مشهد تا اینجا 36 گل از تیم‌های مختلف دریافت کرده‌است. 
برترین گلزن استقلال: یامگا با 10 گل زده
برترین گلزن شهرخودرو: محمدرضا فلاحیان با 3 گل زده
نتیجه دیدار رفت: 3 بر صفر به سود استقلال

برنامه هفته 26لیگ برتر
 تراکتور - هوادار  ۱۶:۳۰
داور: کوپال ناظمی
 فجرسپاسی - نفت.م سلیمان  ۱۸:۳۰
داور: امیر عرب‌براقی
ذوب‌آهن - پرسپولیس ۱۸:۳۰
داور: پیام حیدری
 پیکان -  سپاهان   19:00 
داور: مرتضی منصوریان
 نساجی - مس رفسنجان  ۱۹:۳۰
داور: عبدالنبی پور‌خلف
 گل‌گهر - آلومینیوم اراک  20:00
داور: روح‌ا... شریفی
 استقلال - شهرخودرو  20:40
داور: حسن اکرمی
صنعت نفت - فولاد    21:00 
داور: محمدرضا تارخ 

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش