یادداشت ها

یادداشت ها

پرسپولیس با آرامش بازی کند
پرسپولیس اگر قهرمانی می‌خواهد باید هر پنج بازی باقی مانده را ببرد و به هیچ عنوان محتاط نباشد. آرایش اصلی این تیم نباید تغییر کند و اصلا به نظر من یحیی دست به ترکیب نزند. ما نه در دفاع نیاز به تغییر داریم و نه در هافبک. پرسپولیس بدون تغییر، روان‌تر بازی خواهدکرد؛ چیزی که در برخی بازی‌های این تیم مشاهده کرده‌ایم. 
نکته بسیار مهم دیگر بازگشت حامد لک به پرسپولیس بود که روحیه خودش را بعد از آن همه اتفاق بازسازی کرده‌است. 
باز هم می‌گویم، پرسپولیس می‌تواند قهرمانی را به دست آورد به شرط این‌که اولا تغییر نکند، ثانیا اشتباه‌های فردی را کنار بگذارد. این اشتباه‌ها در بازی‌های قبلی منجر به این شد که امتیازات زیادی از دست پرسپولیس برود. اگر این خطاها ترمیم شود، به دست آوردن قهرمانی محتمل است؛ چون بازیکنان تیم این توانایی بزرگ را دارند و در فصل‎های گذشته هم آن را نشان داده‌اند. البته فراموش نکنیم استقلال تیم بسیار بهتری نسبت به فصل‌های گذشته است. این تیم نسبت به پرسپولیس بازی‌های سخت‌تری پیش رو دارد. 
در بازی قبلی، پرسپولیس مقابل پیکان به خوبی روحیه خود را بازیافت و باید همین کار را مقابل ذوب‌آهن هم انجام بدهد و کاملا با آرامش بازی کند. اگر استقلال از آن طرف امتیاز بدهد و پرسپولیس هم ذوب‌آهن را ببرد شرایط بسیار خوب می‌شود. ذوب‌آهن امسال اصلا شرایط خوبی نداشته اما دلیل نمی‎شود که مقابل پرسپولیس بد بازی کند. این تیم هرگز مقابل پرسپولیس دست و پا بسته نخواهدبود و پرانگیزه بازی می‌کند. شک ندارم دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن یکی از زیباترین بازی‌های این هفته به شمار می‌رود. نکته‌ای که یحیی گل‌محمدی باید به آن توجه کند، این است که ذوب‌آهن از لحاظ دفاعی مشکل دارد و این می‌تواند راهکار بزرگی برای پیروزی در این دیدار مهم باشد. 
محمود کلهر - پیشکسوت پرسپولیس 

دست کم گرفتن شهر خودرو، ممنوع
هر پنج بازی باقی‎مانده برای استقلال حکم فینال را دارد. شهر خودرو هر چند در قعر جدول قرار دارد اما به نظر من از سپاهان قوی‎تر است؛ چون برای بازی مقابل استقلال انگیزه‎ای دو چندان پیدا می‎کند.  استقلال اکنون شرایط خوبی دارد و قهرمانی در این فصل کاملا دست خودشان است. امیدوارم در چند هفته پیش‎رو مشکلی پیش نیاید و بازیکنان استقلال هیچ مسابقه‎ای را دست کم نگیرند تا این قهرمانی زودتر مسجل شود.  استقلال از همان ابتدا هم پتانسیل قهرمانی را داشت. هم مهره‎های خوبی را در اختیار دارد و هم بدون باخت پیش می‎رود. تیم رکوردهای خوبی از خود بر جای گذاشت و هواداران بابت عملکرد تیم محبوب‌شان حداقل تا امروز خیلی خوشحال و راضی هستند.  از سوی دیگر به نظر من کاهش امتیاز با پرسپولیس نگران‎کننده نیست؛ چون سپاهان تیم کوچکی نبود. سپاهان یکی از بهترین تیم‎های لیگ برتر از لحاظ مهره به شمار می‎رود و تساوی مقابل این تیم عجیب نبود. نماینده اصفهان در این فصل کمی بدشانس بود و شرایط برای آنها فراهم نشد تا یک مدعی درجه یک باشند، هر چند همین الان هم در رده سوم جدول به سر می‎برند. این را هم یادمان نرود استقلال مقابل سپاهان چند موقعیت را هم خراب کرد، وگرنه دستیابی به پیروزی چندان دور از دسترس نبود.  امیدوارم حوادث و پیش‎بینی‎ فصل‎های گذشته برای استقلال پیش نیاید. لازم است برای دوری از اتفاقات فصل‎های گذشته، استقلالی‎ها در هر بازی با قدرت‎ و با صلابت‎تر از بازی قبل باشند.  البته این هم مایه خوشحالی است که هواداران دوباره به ورزشگاه برمی‎گردند. و در آخر، تنها چیزی که باقی می‎ماند این است که امیدواریم در هفته‎های پایانی، فوتبالی پاک را از سوی دو تیم شاهد باشیم و هیچ زد و بندی رقم نخورد که به خاطر آن استقلال از قهرمانی دور شود. باید کمی خوشبین باشیم و به شرافت افراد و سالم بودن دیگران اطمینان داشته‌باشیم. 
محمد نوری - پیشکسوت استقلال