کونته رویای لیورپول را بر باد داد 

کونته رویای لیورپول را بر باد داد 

تیم‌های لندنی به اندازه تمام تیم‌ها روی دل هواداران لیورپول داغ گذاشته‌‌اند. لیورپول سال 2014 در آستانه قهرمانی بود که آن لیز خوردن معروف استیون جرارد مقابل چلسی، قهرمانی را از قرمزهای آنفیلد گرفت. امسال هم هواداران این تیم امیدوار بودند رویای «قهرمانی چهار گانه»‌شان را در پایان فصل جشن بگیرند که شنبه شب تاتنهام و آنتونیو کونته این رویا را تا حدود زیادی بر باد دادند. با تساوی یک بر یک لیورپول در خانه مقابل تاتنهام، این تیم حالا باید امیدوار به قهرمانی در اروپا، جام‌حذفی و جام اتحادیه باشد. از این بازی و بازی منچستر با برایتون که با شکست عجیب 4 بر صفر شیاطین سرخ همراه شد، چند آمار جالب و قابل توجه به جا مانده است: 

1 تاتنهام برای اولین‌بار از اکتبر سال گذشته توانست لیورپول را در آنفیلد متوقف کند. از طرف دیگر، لیورپول تا پیش از این توانسته بود در 12بازی متوالی خانگی به پیروزی برسد. 

6 آنتونیو کونته با احتساب بازی این هفته تاکنون 6 بار با تیم‌هایش مقابل لیورپول قرار گرفته و توانسته رکورد یک برد، یک باخت و چهار تساوی را از خود به جا بگذارد. از طرف دیگر، این مربی ایتالیایی همچنان در آنفیلد بازنده از زمین بیرون نیامده است.

29  سون هیونگ مین با گلی که وارد دروازه لیورپول کرد، به یک رکورد عالی رسید. او حالا و تا اینجای سال میلادی، 12 گل زده و روی 17 گل هم تاثیر مستقیم داشته تا از این حیث بهترین عملکرد را بین تمام بازیکنان لیگ‌برتر داشته باشد.

4  بعد از دوران فرگوسن، یونایتد در 12 بازی، چهار گل یا بیشتر را از حریفانش دریافت کرده‌ است؛ این در حالی است که این تیم در 810 بازی در زمان سِر‌ الکس چنین آماری را به جا گذاشته بود. 

56  شیاطین سرخ در این فصل از لیگ‌برتر 56گل خورده‌اند که بدترین عملکرد خط دفاعی این تیم در لیگ‌برتر به حساب می‌آید.

58  منچستر یونایتد با قبول شکست مقابل برایتون با 37بازی 58 امتیازی شد و این در حالی است که فقط یک بازی تا پایان لیگ امسال دارد. این کمترین امتیازی است که منچستر در تاریخ لیگ‌برتر به دست آورده است. مشابه این امتیاز پایین در فصل 14-2013 و با 63 امتیاز بود.