شب رویایی برای پورتو و طارمی

فوتبال اروپا

شب رویایی برای پورتو و طارمی

به هیچ وجه دور از واقعیت نیست اگر بگوییم مردم شهر پورتو، شنبه‌شب خوشحال‌ترین مردم روی کره زمین بودند. این خوشحالی از یک جنبه بسیار مهم برای ما فوتبال‌دوستان ایرانی نیز ملموس بود. در بازی این هفته پورتو در خانه بنفیکا و در حالی که شاگردان کنسیسائو فقط با کسب یک امتیاز قهرمان می‌شدند، ایرانی‌ها منتظر بودند مهدی طارمی زننده گل قهرمانی تیمش باشد تا پرونده موفقیت‌آمیز این فصل او به بهترین نحو بسته شود. گرچه طارمی در لحظه به ثمر رسیدن گل پورتو روی نیمکت بود، اما نمی‌توان از نقش ستاره ایرانی در قهرمانی پورتو به همین راحتی گذشت. 
بعد از سوت پایان بازی در «استادیو دا لوز» شهر لیسبون، جشن و پایکوبی پورتویی‌ها شروع شد. آنها به سرعت لیسبون را به مقصد شهر خودشان ترک کردند. بازیکنان پورتو بعد از بازگشت به شهر، به رختکن ورزشگاه خانگی خود رفتند تا خود را آماده جشن قهرمانی کنند. با توجه به این‌که پورتو به سی‌امین قهرمانی خود در لیگ پرتغال دست یافته است، تمام بازیکنان این تیم پیراهنی با شماره ۳۰ تن کردند و سپس در میان هوادارانشان و روی سکویی که در نظر گرفته شده بود، قهرمانی را جشن گرفتند.
یکی از صحنه‌های جالب جشن قهرمانی باز هم توسط طارمی رقم خورد. او بعد از آن‌که نامش توسط گوینده اعلام شد، روی سن آمد و با طی کردن مسیر، انگشتش را به نشانه سکوت روی بینی خود گذاشت. این حرکت طارمی در واقع تکرار همان شادی گل خود برای ساکت کردن تیم رقیب یعنی اسپورتینگ لیسبون بود. مهاجم ایرانی بعد از آن‌که از سوی باشگاه اسپورتینگ مورد حمله و اتهام قرار گرفت، در دیدار با پورتیموننزه سه گل به ثمر رساند و با کنایه و به نشانه ساکت کردن اسپورتینگی‌ها، انگشتش را روی بینی قرار داده بود. تکرار این حرکت در جشن قهرمانی پورتو نشان می‌دهد مهاجم ایرانی هنوز نتوانسته حملات باشگاه اسپورتینگ و مقاله‌ای که علیه او نوشته شد را فراموش کند.
​​​​​​​
 تمجید کیکر 
نشریه کیکر آلمان روز گذشته گزارشی در مورد قهرمانی سی‌ام پورتو نوشت و در آن بر نقش طارمی تاکید ویژه‌ای داشت. در گزارش این روزنامه سرشناس آمده است: این یک قهرمانی تاثیرگذار است، همانطور که اعداد ثابت می‌کنند؛ پورتو همراه با اسپورتینگ لیسبون بهترین خط دفاع لیگ (با 22 گل خورده) و بهترین خط حمله لیگ (با 84 گل‌زده) را دارد و آنها مهدی طارمی را که مهاجم دقیقی است، در اختیار دارند. این بازیکن 29 ساله ایرانی این فصل در 31 بازی لیگ‌برتر پرتغال 20 بار موفق به گلزنی شد و تنها داروین  نونز استعداد برتر بنفیکا با 26 گل‌زده (در جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال) موفق‌تر از او بوده است.
کیکر در ادامه نوشت: مهدی طارمی این فصل در 46 بازی از رقابت‌های مختلف برای پورتو به میدان رفته و ضمن به ثمر رساندن 24 گل، آمار 17پاس‌گل را از خود برجای گذاشته و او را در زمزه بهترین مهاجمان لیگ‌های اروپایی از حیث مشارکت در گل (گل‌زده و پاس‌گل) قرار داده است.