سختگیری درباره  تخلفات و فروش بازی‌های غیرمجاز

فروش نمایشگاه کتاب از 40 میلیارد تومان گذشت

سختگیری درباره  تخلفات و فروش بازی‌های غیرمجاز

نمایشگاه کتاب تهران دیروز در حالی وارد پنجمین روز خود شد که استقبال از آن تا حد زیادی قابل قبول بوده است به گونه‌ای که علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران که در پایان کار روز شنبه نمایشگاه برگزار شد، گفت: 415 میلیارد ریال کتاب تا پایان روز سوم به فروش رفت. این میزان مربوط به فروش حضوری و مجازی است. میزان فروش در بخش حضوری 254 میلیارد ریال و در بخش مجازی 161 میلیارد ریال است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، وی در پاسخ به برخی تخلفات غرفه‌ها و ناشران نیز عنوان کرد: ستاد اجرایی و حراست تمامی کتب غیرمجاز را که از مبادی رسمی در غرفه‌ها قرار نگرفته‌، شناسایی کرده و مقررات در خصوص آنها اعمال می‌شود.
رمضانی همچنین درباره بخش کودک و نوجوان افزود: اگر ناشری در بخش کودک و نوجوان، بازی فکری بدون انضمام کتاب به فروش برساند تخلف است و مطابق آیین‌نامه فروش هر چه را که غیرمرتبط با کتاب باشد ممنوع است.
رمضانی از برخورد با یک مورد تخلف به شکل تخفیف 50 درصدی کتاب نیز خبر داد و افزود: بازخوردها گویای افزایش رضایتمندی از بهداشت بخش‌های مختلف و تهویه مطبوع است.
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین از اختصاص فضایی در حیاط یاس مصلی متناسب با شعار سال خبر داد و گفت: بخشی برای فناوری‌های نرم و دانش‌بنیان حوزه فرهنگ پیش‌بینی شده است.
وی در خصوص جانمایی غرفه عشایر و روستاییان در خارج از مصلی نیز عنوان کرد: به دلیل استقبال ناشران و محدودیت فضا بالاجبار غرفه‌های روستاییان و عشایر در خارج از مصلی تعبیه شد.