منطقه آزاد محل ایجاد شغل می‌شود نه واردات

رئیسی در آذربایجان غربی: 

منطقه آزاد محل ایجاد شغل می‌شود نه واردات

آذربایجان غربی، دیروز  مقصد بیست و یکمین سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در جریان سفر به این استان بود.

سیدابراهیم رئیسی، ظهر دیروز در جمع مردم میاندوآب با بیان این‌که تمام کار در دولت مبتنی بر عدالت است، بیان کرد: دولت دنبال این است که تصمیم‌سازی مبتنی بر عموم مردم باشد. عدالت خواسته عموم مردم بوده و تلاش دولت هم بر این است. رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد در کشور گفت: مقرر شده تدر مناطق آزاد 8000 شغل ایجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات. 
سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» در منطقه صفر مرزی و از توابع شهرستان پیرانشهر هم حضور یافت و به جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی رفت و پس از شنیدن مشکلات آنها، دستورات لازم را برای رفع نواقص و کمبودها صادر کرد. رئیس‌جمهور همچنین در مسیر سفر از ارومیه به مهاباد به‌صورت هوایی از روند احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده در این طرح بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در روند احیای این دریاچه صادر کرد.
احمد وحیدی، وزیر کشور هم در حاشیه دیدارهای مردمی این سفر از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل معضل ریزگردها خبر داد و گفت منشأ این ریزگردها کشورهای همسایه است و دغدغه مردم، دغدغه دولت است، پس رئیس‌جمهور برای حل‌وفصل این معضل به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دستور ویژه رسیدگی را صادر کرد. 
سعید محمد، نماینده ویژه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد به‌زودی هشت منطقه آزاد جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود و تمام تلاش دبیرخانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات آنجاست.‌